English

از قرارگیری در حریم رودخانه ها خودداری شود

باتوجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی از قرارگیری در حریم رودخانه ها خودداری شود.

از قرارگیری در حریم رودخانه ها خودداری شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان طی روز جاری، در جنوب شرق کشور تشدید سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه مورد انتظار است و هرچند از تاثیرات سامانه فصلی تا حدودی کاسته شده، لیکن با توجه به ماندگاری رطوبت کافی در جو استان، وقوع بارش های رگباری در نقاطی از استان به ویژه ارتفاعات غربی پیش بینی می شود.

آسمان استان قسمتی ابری در ساعات صبحگاهی در جزایر خلیج فارس  و مناطق ساحلی با مه صبحگاهی و در ساعات بعد ازظهر و شب در ارتفاعات با رگبار باران و رعد و برق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد پیش بینی می شود.

در مناطق مرکزی استان و پاره‌ای نقاط از تنگه هرمز نیز احتمال بارش رگبار پراکنده باران و رعد وبرق نیز مورد انتظار خواهد بود توصیه می شود باتوجه به احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی از قرارگیری در حریم رودخانه ها خودداری شود.

در مقایسه با روز گذشته از میزان سرعت وزش باد جنوب شرقی در مناطق دریایی استان به ویژه در دریای عمان کاسته شده و شرایط برای ترددهای دریایی تا ساعات ظهر مساعد خواهد بود.

از ساعات بعدازظهر تا اوایل شب باتوجه به افزایش ابرناکی در مناطق دریایی استان به ویژه تنگه هرمز و جزایر خلیج فارس، وقوع رعد وبرق و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نخواهد بود.

توصیه می شود در ساعات بعدازظهر و شب از تردد شناورهای سبک در تنگه ی هرمز و جزایر خلیج فارس خودداری شود.

طی روز جاری تا جمعه، در مناطق شرقی و شمالی استان افزایش سرعت وزش باد های گرم و خشک شمال شرقی با احتمال بروز گرد و غبار مورد انتظار است.

به تدریج تا پایان هفته جاری در غالب نقاط استان به ویژه مناطق شرقی، افزایش  نسبی دما خواهیم داشت.

از روز شنبه (۲۵ تیرماه) تا دوشنبه ( ۲۷ تیرماه) مجدد تقویت سامانه فصلی و وقوع بارش های رگباری در ارتفاعات استان و برخی نقاط دریایی پیش بینی می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه