English

مصطفی نصیری ورگ:

ورود نخستین قطار ترانزیتی روسیه – هند از طریق مرز سرخس

مدیرکل راه‌آهن خراسان بیان کرد: با توجه به زیرساختها و سابقه فعالیت مناسب در عرصه تجارت و حمل و نقل ریلی کالا، بخش عمده ترانزیت ریلی در منطقه از ایستگاه بین المللی راه آهن سرخس صورت می گیرد.

ورود نخستین قطار ترانزیتی روسیه – هند از طریق مرز سرخس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مصطفی نصیری ورگ مدیرکل راه‌آهن خراسان در خبری اعلام کرد: بر اساس توافقات انجام گرفته، قرار است سالانه پنج میلیون تن بار ترانزیتی کشور قزاقستان از طریق ایران منتقل شود که بخش عمده آن از طریق مرز ریلی سرخس صورت خواهد گرفت.

نصیری ورگ همچنین تصریح کرد: پیش از این نخستین قطار ترانزیتی از مبدا کشور قزاقستان در آسیای مرکزی از طریق مرز ریلی اینچه برون استان گلستان وارد کشور شده بود تا بار خود را در قالب دالان شمال- جنوب به مقاصد دیگر از طریق ایران منتقل کند.

مدیرکل راه‌آهن خراسان در ادامه این خبر متذکر شد: با توجه به زیرساختها و سابقه فعالیت مناسب در عرصه تجارت و حمل و نقل ریلی کالا، بخش عمده ترانزیت ریلی در منطقه از ایستگاه بین المللی راه آهن سرخس صورت می گیرد.

وی با اشاره به اولین ترانزیت بین کشورها اظهار کرد: دیروز نیز نخستین قطار ترانزیتی در مسیر روسیه - هند، بار خود شامل مصالح ساختمانی را از طریق سرخس وارد ایران نمود تا در ادامه از طریق بنادر جنوبی کشور به هند ترانزیت شود.

نصیری ورگ در خاتمه این خبر گفت: ایران با سامانه های حمل و نقلی مناسب، یک گذرگاه ترانزیتی اقتصادی، پایدار و سریع در مسیر شمال تا جنوب منطقه غرب آسیا است که می‌تواند میلیونها تن بار ترانزیتی را در دالان اصلی شمال - جنوب با ظرفیت ریلی و حمل و نقل مناسب جابه جا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه