English

رضا شیران خراسانی:

۳۲درصد از شبکه آب رسانی خراسان رضوی فرسوده است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشف‌رود مشهد بیش از ۴ هزار لیتر آب در ثانیه نیازمند بازسازی است.

32درصد از شبکه آب رسانی خراسان رضوی فرسوده است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه در توزیع قدرت مواردی آمده که خواسته شده اختیارات لازم به دستگاه‌ها و شهرستان‌ها داده شود، اظهار داشت: نبود دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها همراه با تداخل و مسائل دستگاه‌ها از یک طرف مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می کند

وی ادامه داد: در حوزه تقسیمات کشوری، امروز دنیا به سیستم‌های افقی روی آورده و تعداد زیادی از نمایندگان به‌دنبال ارتقای دهستان‌ها و شهرستان‌های خود هستند، این موضوع، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوزی از پیشرفت خوبی برخوردار است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درحوره آب، 32 درصد طول شبکه آب‌رسانی در خراسان رضوی فرسوده است که این موضوع سبب می شود، بیش از ۳۰ درصد هدررفت آب داشته باشد.

شیران خراسانی با تاکید بر اینکه قیمت هر متر مکعب آب، حدود ۴ هزار تومان است، بیان کرد: از ۲۲۰ میلیون متر مکعب آب،  ۱۷۰ میلیون متر مکعب استفاده می‌شود، چراکه مابقی آن در شبکه‌های آب‌رسانی از بین می‌رود در کشف‌رود مشهد بیش از ۴ هزار لیتر آب در ثانیه نیازمند بازسازی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب‌های مرزی در بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی تحت کنترل منابع آبی این استان نشدند، ادامه داد: موقعیت راه‌های خراسان رضوی بسیار خاص بوده، اما در بخش ایجاد راه آهن از مشهد به شهرهای دیگر ایران و کشورهای همسایه با وجود انجام برخی از اقدامات، هنوز اتفاق خوبی رخ نداده است.

شیران خراسانی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای بافت فرسوده در خراسان رضوی، متذکر شد: در حال حاضر تا 48 درصد در بخش بافت فرسوده اقدامات موثر انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه شاخص‌های پایین در بخش راه و شهرسازی کم است، یادآور شد: نسبت آسفالت روستاهای خراسان رضوی کمتر از ۲۴ درصد است، همچنین، سهم ما از بودجه عمومی در حوزه تملک و دارایی کمتر از ۶ درصد بوده است.در حوزه مناطق آزاد دوغارون و سرخس، صادرات محور هستند

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه