English

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:

مساجد به عنوان اولین هسته مدنیت اهمیت وافری در تاریخ اسلامی ما دارند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مساجد به عنوان اولین هسته مدنیت اهمیت وافری در تاریخ اسلامی ما دارند. هم‌چنین در خصوص احیای مسجدها نظر مشترکی با اوقاف و هم‌چنین شهرداری داریم.

مساجد به عنوان اولین هسته مدنیت اهمیت وافری در تاریخ اسلامی ما دارند

به گزارش خبرگزاری موج، ابوالفضل مکرمی‌فر که در نشست هم‌اندیشی مدیران تاسیسات گردشگری استان در محل هتل پردیسان مشهد سخن می‌گفت، اظهار کرد: مساجد به عنوان اولین هسته مدنیت اهمیت وافری در تاریخ اسلامی ما دارند.

حدود پنجاه هزار اثر در خراسان داریم که هنوز شناسایی و بررسی نشده‌اند

وی ادامه داد: حدود پنجاه هزار اثر در خراسان داریم که هنوز شناسایی و بررسی نشده‌اند، از آنجایی که آثار تاریخی شناسنامه و هویت ما را تشکیل می‌دهند، سازمان میراث میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند حافظ تمام این آثار باشد بلکه سیاست گذار و تعیین کننده راه‌کارهاست و اصولی که تعیین شده را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌کند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: نه تنها مسجد معجردار و نه تنها شهرداری مشهد بلکه شهرداری‌های کشور به استناد ماده 102 قانون اساس نامه میراث فرهنگی مکلف هستند در خصوص هر یک از بناهای تاریخی که در معرض تخریب است قبل از تخریب نظر سازمان میراث فرهنگی را جلب ‌کنند.

مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان اولین هسته مدنیت اهمیت وافری در تاریخ اسلامی ما دارند و هم‌چنین در خصوص احیای مسجدها نظر مشترکی با اوقاف و هم‌چنین شهرداری داریم و به همین جهت باید تلاش کنیم با مشارکت شهرداری و اداره کل اوقاف زمینه را برای حل مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه