English

محمد رضا برهمند:

سرمایه گذاری چین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: قرار است در این شهرک صنعتی، شرکتهای چینی فعال در حوزه صنایع مرتبط با گوگرد فعالیت کرده و محصولات تولیدی را به کشورهای آسیای مرکزی و حاشیه خلیج فارس صادر کنند.

سرمایه گذاری چین در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد رضا برهمند رییس هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در خبری اعلام کرد: یکی از بزرگترین هلدینگ های چین سرمایه گذاری در یک شهرک صنعتی این منطقه ویژه را در زمینی ۲۰۰ هکتاری آغاز کرده است.

برهمند در ادامه این خبر اضافه کرد: این هلدینگ سرمایه گذاری از زمین یاد شده بازدید کرده و پیرامون مراحل واگذاری با منطقه ویژه تفاهمهای لازم را کرده است و هم اکنون نمایندگان هلدینگ یاد شده در حال طی کردن روند ثبت سرمایه گذاری در استان هستند.

رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس همچنین ادامه داد: قرار است در این شهرک صنعتی، شرکت‌های چینی فعال در حوزه صنایع مرتبط با گوگرد فعالیت کرده و محصولات تولیدی خود را به کشورهای آسیای مرکزی و حاشیه خلیج فارس صادر کنند.

وی در ادامه متذکر شد: به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی و همجواری مراکز تولیدی به خطوط عریض راه آهن آسیای مرکزی، هزینه تمام شده فرآوری و صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی سرخس بسیار کاهش می یابد.

قائم مقام مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس یادآور شد: از طرفی نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی سرخس به بازار کشورهای مستقل همسود یا همان سی.آی.اس، سرمایه گذاری در این منطقه ویژه را دارای ارزش افزوده مضاعف کرده است.

برهمند خاطرنشان کرد: یک شرکت دیگر چینی نیز پیگیر تامین زمین برای راه اندازی مرکز پشتیبانی و باراندازی در منطقه ویژه است و تاکنون نمایندگان شرکت یاد شده از زمینی به مساحت ۲۵ هکتار بازدید کرده و تفاهمهایی نیز در این خصوص حاصل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه