English

ناصر امینی:

حدود ۷۰ درصد ابتلا به بیماری تب مالت در روستاها است

مدیر مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: به طور معمول فصول بهار و پاییز تعداد مبتلایان افزایش می یابد و در این ایام به دلیل زاد ولد دام به طور معمول تعداد مبتلایان رو به افزایش است که رعایت بیشتر افراد را می طلبد.

حدود ۷۰ درصد ابتلا به بیماری تب مالت در روستاها است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ناصر امینی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد موارد ابتلا به بیماری بروسلوز یا تب مالت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی مربوط به ساکنان مناطق روستایی و حاشیه شهر است.

امینی ادامه داد: بیشتر مبتلایان به تب مالت با دام و حیوانات ارتباط داشته اند و تب مالت بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که به دنبال تماس مستقیم با حیوان آلوده یا مصرف فرآورده های آن مثل مصرف شیر خام و نجوشیده و همچنین مصرف جگر خام رخ می‌دهد.

مدیر مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ابتلا به تب مالت بین زنان و مردان به یک میزان است و موارد تب مالت در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرد و به نظر می‌رسد روند کاهشی این بیماری امسال هم ادامه یابد.

وی همچنین در ادامه این مطالب متذکر شد: به طور معمول فصول بهار و پاییز تعداد مبتلایان افزایش می یابد و در این ایام به دلیل زاد ولد دام به طور معمول تعداد مبتلایان رو به افزایش است که رعایت بیشتر افراد را می طلبد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: برگزاری جلسات مشترک با دامپزشکی در خصوص کنترل تب مالت و واکسیناسون دام‌های سبک توسط دامپزشکی از مهمترین اقدامات دامداران برای مقابله با این بیماری است.

امینی در خاتمه تاکید کرد: در برنامه مشترک با دامپزشکی مقرر شده است که به صورت آزمایشی برنامه واکسیناسیون و ایمن سازی دام در دو منطقه به طور کامل صورت گیرد و نتایج‌ در صورت نتیجه مناسب به سایر مناطق تعمیم داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه