English

طرح رایگان واکسیناسون بره و بزغاله علیه بیماری‌ تب‌مالت در ابرکوه

در راستای ایجاد ایمنی لازم در جمعیت بره و بزغاله و همچنین جلوگیری از بروز و شیوع بیماری تب مالت در سطح جامعه هدف انسانی، این شبکه همه ساله نسبت به انجام واکسیناسیون تب مالت بره و بزغاله اقدام می کند.

طرح رایگان واکسیناسون بره و بزغاله علیه بیماری‌ تب‌مالت در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری موج یزد، امیدسالاری سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ابرکوه گفت: بر اساس هماهنگی های انجام گرفته و تهیه واکسن مورد نیاز طرح رایگان واکسیناسیون تب مالت درکلیه واحدهای دامداری و پرورش دام سبک همچنین کوچ رو آغاز شده است. که تعداد حدود 12000 راس بره و بزغاله تحت پوشش عملیات واکسیناسیون بروسلوز یا تب مالت قرار می گیرند.

وی بیان داشت: بیماری بروسلوز به دلیل آثار اقتصادی در دامداری‌ها و آثار طولانی مدت بیماری در جمعیت انسانی مهمترین بیماری مشترک بین انسان و دام می‌باشد که در صورت مبتلا شدن انسان عوارضی نظیر تورم مفاصل، تب، لرز، سردرد و درمان بسیار سخت و دردناکی به همراه دارد و در دام نیز به جز سقط جنین تقریبا علائم مشخصه ظاهری دیگری ندارد.

وی تصریح کرد: اساسی‌ترین راه‌های مبارزه با بیماری بروسلوز، آموزش و ترویج دامداران در ارتباط با چگونگی برخورد با دام‌های سقط کرده، جنین‌های سقط شده، مراقبت‌های بهداشتی موقع زایمان و عدم مصرف شیر خام و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای از جمله ضد عفونی جایگاه ومحتویات سقطی وزایمانی به وسیله فرمالین و شعله دادن و همچنین جداسازی دام‌های زایمان کرده از گله به مدت حداقل یک هفته و واکسیناسیون را بر شمرد.

وی در پایان ادامه داد: با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تردد، نیرو‌های فعال در زمینه دامپزشکی برای خدمات رسانی آماده انجام وظیفه هستند، لذا از دامداران خواست با رعایت کامل مسائل بهداشتی با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را بعمل آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه