English

علیرضا قدرتی:

دام‌های شهرستان طرقبه شاندیز بر علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز بیان کرد: به کلیه شهروندان گرامی هشدار داده می شود تا از مصرف شیر خام نجوشیده و دیگر لبنیات محلی و غیرپاستوریزه خودداری نمایند.

دام‌های شهرستان طرقبه شاندیز بر علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا قدرتی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز در خبری اعلام کرد: واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین شهرستان طرقبه شاندیز بر علیه بیماری تب مالت انجام شد.

قدرتی در ادامه افزود: با توجه به مشاهده مواردی از ابتلای انسانی این بیماری در این شهرستان، عملیات واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری و اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص منع مصرف لبنیات غیرپاستوریزه جز اولویت کاری دامپزشکی است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان طرقبه شاندیز همچنین متذکر شد: از اول سال جاری تا کنون تعداد ۳۱۷۷رأس دام سبک و ۱۱۱۷رأس دام سنگین در شهرستان به صورت دولتی و رایگان علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده است.

 وی همچنین تاکید کرد: به کلیه شهروندان گرامی هشدار داده می شود تا از مصرف شیر خام نجوشیده و دیگر لبنیات محلی و غیرپاستوریزه خودداری نمایند و در صورت تماس با دام از وسایل محافظتی بدن مانند دستکش، محافظ چشم، پیش‌بند استفاده کنند.

قدرتی در خاتمه یادآور شد: بروسلوز یا تب مالت به عنوان یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌شود و این بیماری از طریق مصرف شیر غیرپاستوریزه، گوشت خام یا نیمه‌خام و تماس نزدیک با ترشحات بدن حیوان مبتلا به انسان منتقل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه