English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

اوج گیری دوباره کرونا در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ویروس کووید19این بار با سویه اُمیکرون BA.5 در مازندران آغاز به تاخت و تاز کرده است.

اوج گیری دوباره کرونا در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، دکتر عباس علیپور اظهار داشت: روند مراجعه بیماران سرپایی و بستری بیماران مبتلا به سویه جدید اُمیکرون BA.5 در بخش مراقبت‌های ویژه در مراکز درمانی استان رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد آزمایش ابتلا به کرونا در مسافران هوایی به استان تاکنون مثبت بوده است، ادامه داد: این آزمایش نشان می‌دهد موج جدیدی از سویه اُمیکرون BA.5 را درمازندران شاهد هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، سرفه‌های مداوم و خستگی به عنوان رایج‌ترین علائم زیرسویه‌های BA.5 ویروس کرونا گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بر گذر و مدیریت این پیک از کرونا در استان نیازمند به عزم همگانی برای واکسیناسیون هستیم، افزود: افرادی بالای 18 سالی که 6 ماه از دریافت دُز سوم واکسن کرونا آن‌ها گذشته است برای دریافت دُز چهارم به مراکز تجمیعی واکسیناسیون شهر‌های استان مراجعه کنند.

علیپور بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک ، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی