English

علی ممیزی:

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰تن کلزا از سطح مزارع شهرستان مشهد

رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بیان کرد: توسعه سطح زیر کشت این دانه روغنی به عنوان یک محصول استراتژیک در مشهد به عنوان بخشی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰۰تن کلزا از سطح مزارع شهرستان مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی ممیزی رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در خبری اعلام کرد: ۵۷۵ هکتار از اراضی شهرستان مشهد زیر کشت کلزا رفته است که پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰۰تن کلزا از سطح مزارع برداشت شود.

ممیزی در ادامه افزود: دانه کلزا دارای ۴۰ تا  ۴۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است و ارقام کشت شده کلزا در اراضی شهرستان مشهد نپتون ، اکاپی ، ایمپریو ، ناتالی و روهان می باشد.

رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد همچنین اضافه کرد: پیش بینی می شود در سال جاری حدود۱۰۰۰ تن دانه روغنی کلزا به ارزش حدود۲۳۰ هزار میلیارد ریال از این اراضی برداشت و خریداری و جهت استحصال روغن به کارخانه‌های تولید روغن حمل گردد.

وی اظهار کرد: توسعه سطح زیر کشت این دانه روغنی به عنوان یک محصول استراتژیک در مشهد به عنوان بخشی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و با توسعه کشت این دانه روغنی و استحصال روغن آن در شهرستان ، بخشی از روغن مورد نیاز کشور تأمین شده و نیاز به واردات روغن کمتر می‌شود.

رییس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد افزود: کلزا از جمله محصولات راهبردی بخش کشاورزی به شمار می رود که حمایت از کشت آن به جای سایر محصولات پرآب بر، مورد توجه جدی قرار گرفته است.

ممیزی یادآور شد: تفاله دانه کلزا پس از روغن گیری به عنوان علوفه دام مصرف می‌شود و کلزا نیز مانند سایر گیاهان دیگر مورد حمله، خسارت آفات و بیماری‌های مختلفی قرار می‌گیرد که شدت و ضعف آن‌ها در مناطق مختلف متفاوت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه