English

علی اکبر قارزی:

برداشت یکهزار و ۴۰۰ تُن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: ترویج کشت دانه های روغنی با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

برداشت یکهزار و ۴۰۰ تُن دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان جوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین در خبری اعلام کرد: هزار و ۴۰۰ تُن دانه روغنی کلزا از ۴۱۵ هکتار زمین در این شهرستان برداشت شد و میزان برداشت این محصول ۳.۵ تُن در هکتار است که برای کشاورزان سودآور است.

قارزی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: تولید دانه‌های روغنی، نقش بسزایی در صرفه جویی ارزی، تسریع روند توسعه اقتصادی، امنیت و استقلال غذایی کشور و جلوگیری از خروج ارز ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین تصریح کرد: ترویج کشت دانه های روغنی با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و دانه‌های روغنی به عنوان پایه و ماده اولیه تولید روغن نباتی محسوب می‌شود و از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در ادامه این خبر یادآور شد: ضریب بالای مصرف روغن نباتی در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی باعث شد که دانه کلزا به عنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه در حوزه غذایی جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

قارزی در خاتمه خاطرنشان کرد: شهرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی با تولید محصولاتی راهبردی مانند چغندر، کلزا، گندم و جو نقش مهمی در تامین امنیت غذایی منطقه غرب خراسان رضوی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه