English

سعید سرباز جانفدا:

فراهم شدن امکان ادامه تحصیل برای زندانیان در خراسان رضوی

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی بیان کرد: بسیاری از زندانیان به واسطه شرایط فردی و اجتماعی امکان تحصیل ندارند، لذا مجموعه زندان‌های استان امکان تحصیل را برای این قشر آسیب دیده فراهم کرده است.

فراهم شدن امکان ادامه تحصیل برای زندانیان در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید سرباز جانفدا مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: تحصیل و سواد آموزی بیش از ۶۰۰ نفر از زندانیان استان در سال تحصیلی گذشته فراهم شد و امکان ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی برای زندانیان فراهم است.

 جانفدا در ادامه این خبر اضافه کرد: تحصیل و آموزش در نظام تربیتی زندانها به عنوان یک رکن اصلی و موثر همواره مورد توجه قرار گرفته است و در همین راستا ضمن توافق و تعامل با مجموعه آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان و چند تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده با مراکز دانشگاهی استان، امکان تحصیل برای تمامی زندانیان علاقه‌مند از سطح نهضت سوادآموزی تا مقاطع دانشگاهی فراهم شده است.

مدیرکل زندان‌های خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته ۴۵۰ نفر از زندانیان استان در دوره‌های نهضت سوادآموزی و ۱۵۰ نفر در مقاطع و پایه‌های مختلف آموزش و پرورش به تحصیل پرداختند.

وی تاکید کرد: بسیاری از زندانیان به واسطه شرایط فردی و اجتماعی امکان تحصیل ندارند، لذا مجموعه زندان‌های استان با آماده کردن زیرساخت‌های لازم و تامین ابزار و تجهیزات وابسته امکان تحصیل در ایام تحمل حبس را برای این قشر آسیب دیده فراهم کرده است.

جانفدا یادآور شد: اما خانواده و فرزندان زندانیان نیز به دلیل فقر مالی یا عوامل دیگر گاهی از تحصیل بازمانده‌اند که در این بخش لازم است تا نهاد‌های دولتی و سایر ارکان جامعه ضمن حمایت موثر از خانواده زندانیان نیازمند، شرایط تحصیل فرزندان زندانیان را در نبود سرپرست خانواده مهیا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه