English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

شرکت‌های دانش بنیان ارتباط منطقی بین دانش و اقتصاد برقرار کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی فرشکاران گفت: ارتباط منطقی بین دانش و حوزه صنعت، کشاورزی، علوم پایه و حتی علوم انسانی ما وجود ندارد و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند این نقیصه را رفع و ارتباط منطقی بین دانش و اقتصاد برقرار کنند.

شرکت‌های دانش بنیان ارتباط منطقی بین دانش و اقتصاد برقرار کنند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران در نشست تخصصی با تعدادی از نخبگان علمی و مسوولان کارگروه های امداد صنعت اظهار کرد: لازمه توسعه و پیشرفت در هر مدلی فراهم آوری الزامات آن است.

وی افزود: باید هم افزایی های مقتضی برای برطرف کردن مشکلات و ایجاد موقعیت های برتر که بتواند به خروجی های متقن بیانجامد، ایجاد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: سرانه دانشجویی در کشور ما بالا است؛ اما در کنار آن باید همگرایی فرهنگی لازم نیز ایجاد شود و دانش آموختگان ما در هر موقعیتی که باشند با انگیزه از دانش و مهارت خود در جهت توسعه و پیشرفت کشور بهره ببرند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در استان اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای حضور در بازار و مدیریت چرخه عرضه و تقاضای محصولات دانش بنیان مهم است و اگر این شرکت ها نتوانند ارتباط منطقی را با حوزه اقتصاد برقرار کنند ناموفق خواهند بود.

فرشکاران با اشاره به ظرفیت های مختلف صنعتی و اقتصادی استان، بر لزوم ایجاد همگرایی بیشتر در بخش های مختلف برای رسیدن به اهداف توسعه ای استان تاکید کرد. 

وی گفت: صاحبان اندیشه آینده را تکوین و تشریح می کنند ما نیز تلاش داریم وحدت عملی را بین حوزه آموزش، مهارت های ایجادی و ایجابی و تولید برقرار کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رسالت ما در قدم اول حفظ وضع موجود، در مرحله بعدی تغییر این وضعیت و در نهایت گام برداشتن به سمت تعالی است که بدون ایجاد اسلوب و فضای همدلی و همگرایی رخ نمی دهد.

شرکت های دانش‌بنیان‌ با طرح ایده های نو به یاری صنعت بشتابند

بنیان‌گذار یک آکادمی‌ صنعت نانو، نیز در این نشست گفت: آماده هستیم تا آخرین مطالعات شناسایی نیازهای کشور و استان را با ایجاد کمیته‌های تخصصی انجام داده و با جلب نظرات اندیشمندان و دانشمندان، علم را در مسیر اهداف توسعه ای استان بکار گیریم.

یدالله جعفری اظهار کرد: دنیا در حال تغییر است و ما هم اگر می خواهیم هزینه کمتری برای پیشرفت و توسعه صرف کنیم باید با این تغییرات همگام و همسو شویم.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی کارگران کشور ادامه داد: در سال‌های قبل همواره صحبت این بود که صنعت باید از شرکت های دانش‌بنیان‌ها حمایت کند اما اکنون انتظار داریم شرکت های دانش‌بنیان‌ با طرح ایده های نو به یاری صنعت بشتابند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه