English

رییس جمهور :

استان کردستان به جد، نیازمند سرمایه گذاری است/مسئله بیکاری دغدغه اصلی مردم است

رییس جمهور با اشاره به بیکاری که دغدغه اصلی مردم کردستان می باشد، تصریح کرد: استان کردستان به جد، نیازمند سرمایه گذاری است.

استان کردستان به جد، نیازمند سرمایه گذاری است/مسئله بیکاری دغدغه اصلی مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در سفر به استان اعتبارات بسیار خوبی برای 182 طرح در حوزه های مختلف بهداشت، آب و خاک، فرهنگ و صنعت و معدن اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از این تعداد 49 طرح در حوزه زیربنایی، 10 طرح بهداشت و درمان، 18 طرح در حوزه آب و خاک و طرح هایی نیز در بخش های اشتغال، فرهنگ، صنعت و معدن است.

رییس جمهور با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای 16 هزار و 500 هکتار شبکه آبیاری در استان، افزود: محوریت ما در کردستان مساله اشتغال است چرا که بیکاری همه را رنج می دهد.

وی تاکید کرد: طرح های ما بیشتر بر مبنای اشتغال و محرومیت زدایی است و ضمانت این مهم پیگیری وزرا در مرکز و مدیران کل استانی است، به گونه ای که مردم احساس کنند آنچه تصویب شده در جهت تغییر زندگی آنان نقش دارد.  

آیت الله رئیسی یادآور شد: اعتبارات بسیار خوبی به استان اختصاص داده شده است و در این راستا هشت هزار شغل جدید در حوزه های مختلف ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری‌ و اشتغال از اولویتها در استان است افزود: 10 طرح صنعتی در 10 شهرستان از طریق به شرکت‌های وابسته به وزارت کار در استان کردستان اجرایی می‌شود که اشتغال قابل توجهی برای استان ایجاد می‌شود و این غیر از سرمایه‌گذاری های خارجی است که دولت پیگیری می‌کند.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: مشکل پروژه‌های نیمه تمام در شهرکهای صنعتی را قبل از پروژه جدید در دولت پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به مصوبات امروز سفر به کردستان ادامه داد: تصویب اعتبار برای تملک اراضی و تصویب و آماده سازی مناطق آزاد که اساسنامه آن به زودی در دولت تصویب می‌شود شرایط کارهای تولیدی و اشتغالزا را در استان فراهم می‌کند.

رییس جمهور یادآور شد: مناطق آزاد به سمت واردات رفته و از مسیر خود منحرف شد اما اساس آن بر این است که مواد اولیه وارد و تولید و اشتغال رونق یافته و صادرات انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه