English

معاون رییس جمهور خواستار پرداخت کامل هزینه های ناباروری در کردستان شد

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بیمه ها، هزینه های ناباروری را در استان کردستان به صورت کامل پرداخت نمی کنند از بیمه ها خواست هزینه های ناباروری را به صورت کامل پرداخت کنند و از وزیر بهداشت نیز درخواست کرد به این مساله ورود کند.

معاون رییس جمهور خواستار پرداخت کامل هزینه های ناباروری در کردستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، انسیه خزعلی در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، اظهار ;vn: در حالی که 90 درصد هزینه های ناباروری باید توسط بیمه پرداخت شود این میزان در کردستان 60 درصد است به همین دلیل مراکز درمانی خصوصی از این مساله استقبال نمی کنند و از وزیر بهداشت تقاضا داریم به آن ورود کند.

وی ادامه داد: پنج هزار زوج به مرکز ناباروری بعثت سنندج مراجعه کرده که 28 درصد آنها به نتیجه رسیده اند در این مرکز تقاضای فلوشیپ و نیروهای تخصصی وجود دارد که اقداماتی هم انجام شده اما موفق نبوده است

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: نرخ بیکاری زنان در کردستان 2 واحد بیشتر از کشور است اما کولبری زنان در حال کاهش است خانواده های کولبران با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید بررسی شود.

وی یادآور شد: مساله ضامن و صندوق ضمانت برای زنان سرپرست خانوار با دستور رییس جمهور در ستاد زنان و خانواده مطرح شد و به تصویب رسید که قدم بسیار خوبی در این حوزه به شمار می رود.

خزعلی در ادامه به برخی از موارد تصویب شده در این سفر در حوزه زنان اشاره کرد و گفت: اختصاص اعتبار برای تجهیز هنرستان های دختران، اشتغال زنان، پروژه مسکن زنان سرپرست خانوار، ایجاد بازارچه صنایع دستی، اعتبار برای بازماندگان از تحصیل و تکمیل پارک بانوان از جمله مصوبات این سفر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه