English

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین خبر داد؛

طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین در سال ۱۴۰۱

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین از طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز باغ فین خبرداد.

طرح حفاظت و نجات‌بخشی درختان باغ فین در سال 1401

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، زهره حنطه‌ای با اعلام این خبر گفت:  این طرح حفاظتی از ابتدای دهه‌ 90 تا کنون به صورت مستمر انجام گرفته و در سال  1401 نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال از اعتبارات ملی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه وقوع وزش بادهای فصلی و محلی که همراه با گرد و غبار بوده و همچنین موقعیت قرارگیری مجموعه تاریخی باغ فین در کنار آزاد راه باعث مسدود شدن روزنه‌های گیاه و اختلال در وضعیت سلامتی گیاه شده، تصریح کرد: از جمله اقدامات علمی و اصولی صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات‌بخشی فضای سبز  این مجموعه، شستشوی درختان کهنسال و مرتفع بوده که ضروری است این امر همه ساله و در چند نوبت با استفاده از آب و گاهی به کاربردن صابون ارگانیک پالیزین صورت پذیرد.

حنطه‌ای گفت: این عملیات از سه جهت تاج پوشش و از رآس تا پایین درخت در شب و به مدت حداقل 30  دقیقه برای هر اصله درخت و با استفاده از بالابر انجام می‌شود.

وی اذعان داشت: از مهمترین محاسن اجرای این عملیات؛ زدودن گردو غبار و بازشدن روزنه‌های گیاه و انجام اعمال حیاتی مثل تنفس و فتوسنتز  با کیفیت بهتر،  مبارزه با آفات از طریق غیرشیمیایی و افزایش تاثیر تغذیه درختان از طریق محلول‌پاشی می‌باشد.

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین گفت: سمپاشی و محلول‌پاشی درختان کهنسال باغ فین از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات بخشی درختان مجموعه جهانی باغ فین می‌باشد.

فین کاشان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه