English

مدیر حراست میراث شهرستان کاشان خبر داد:

بازدید بیش از ۱.۵ میلیون گردشگر در تعطیلات نوروز از کاشان

مدیر حراست میراث شهرستان کاشان گفت: بیش از بر 1.5 میلیون گردشگر در تعطیلات نوروز از جاذبه‌های گردشگی و تاریخی کاشان بازدید کردند.

بازدید بیش از 1.5 میلیون گردشگر در تعطیلات نوروز از کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، علیرضا عبدالله‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 485 از این گردشگران خارجی بودند، خاطر نشان کرد: مجموعه جهانی باغ تاریخی فین با 150 هزار و 558 نفر بازدید، رتبه نخست جذب گردشگران را  بین اثرهای تاریخی شهرستان کاشان و استان اصفهان داراست.

وی افزود: از 28 اسفند 1400تا پایان 13فروردین امسال،" خانه تاریخی طباطبایی 43 هزار و 569 نفر بازدید، خانه تاریخی بروجردی 41 هزار و 289 نفر، موزه ملی واقع در باغ فین کاشان 21 هزار و 962 نفر، حمام سلطان امیراحمد 15 هزارو 827 نفر و محوطه باستانی سیلک10 هزار و 738 نفر بازدید را به خود اختصاص دادند.

عبدالله زاده در ادامه بیان کرد: در این بازه زمانی از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، مذهبی و موزه بخش مرکزی (کاشان)  با 6 جاذبه 283هزار و 943 نفر در بخش نیاسر با هفت جاذبه بیش از یک میلیون و 200 نفر، بخش قمصر با سه جاذبه افزون بر 70 هزار نفر و بخش برزک با هشت جاذبه بیش از 13هزار نفر بازدید کردند.

مدیر حراست میراث شهرستان کاشان گفت: کاشان که به دلیل سوابق فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و مردمان متدین از دیرباز به دارالمومنین مشهور است، در زمره شهرستان‌های با ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف و نگاه ویژه حاکمیت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این خطه با مساحت چهار هزار و 392 کیلومتر مترمربع و جمعیت 364 هزار و 482نفر بر پایه سرشماری سال 1359 پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

عبدالله پور بیان داشت: منطقه عالم‌پرور کاشان در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان، به عنوان نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک با پیشینه‌ بیش از هفت هزار سال به عنوان پایگاه تاریخ تمدن بشری درخشان در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری محسوب می‌شود و مجموعه باغ جهانی فین این شهرستان نیز تا پیش از شیوع ویروس کرونا پربازدیدترین مکان تاریخی و گردشگری کشور بوده است.

مدیر حراست میراث شهرستان کاشان گفت: افزون بر یک هزار و 700 اثر با ارزش تاریخی در شهرستان کاشان شناسایی شده که 325  مورد از جمله بیش از 100 خانه تاریخی تاکنون در فهرست اثرهای ملی به ثبت رسیده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه