English

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده:

برخی مواقع مراکز درمانی خیرساز پس از احداث با چالش روبرو می‌شوند

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: گلایه‌هایی وجود دارد که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیرساز مورد حمایت و پشتیبانی علوم پزشکی قرار نمی‌گیرند.

برخی مواقع مراکز درمانی خیرساز پس از احداث با چالش روبرو می‌شوند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دیدار اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت هرمزگان اظهارداشت: حوزه سلامت یکی از ضروری‌ترین بخش‌هایی است که نیازمند مشارکت خیرین و دلسوزان این حوزه است.

وی با ذکر این نکته که هرمزگان در حوزه زیرساخت‌های حوزه درمان و سلامت فاصله زیادی با استان‌های برخوردار و همجوار دارد، افزود: برای جبران این فاصله قابل توجه نیازمند یک عزم جدی در میان مسئولین و خیرین سلامت استان هرمزگان هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با بیان این نکته که در حوزه بیمارستان‌های تخصصی استان نیازمند فعالیت جدی هستیم عنوان کرد: باید به سمت توسعه و احداث بیمارستان‌های تخصصی باشیم چراکه ایجاد این بیمارستان‌ها از اهمیت ویژه‌ای در ارتقای شاخص‌های سلامت استان دارد.

وی اعتماد کشور مردم حاشیه خلیج فارس به ایران برای درمان و سلامت را یک ظرفیت بسیار مهم برشمرد، تصریح کرد: پزشکان بسیار سطح بالایی در سطح کشور وجود دارد و می‌توان از ظرفیت آن‌ها حتی به صورت مقطعی برای ارائه خدمات درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هرمزگان استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن تاکید بر وجود عزم دوجانبه میان خیرین و دولت برای رقم خوردن اتفاقات بزرگ در حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: گلایه‌هایی وجود دارد که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خیرساز مورد حمایت و پشتیبانی علوم پزشکی قرار نمی‌گیرند؛ یعنی پس از ایجاد مرکز درمانی توسط خیرین پشتیبانی‌های لازم توسط علوم پزشکی انجام نمی‌شود و در برخی از مواقع مراکز درمانی پس از احداث با چالش روبرو می‌شوند.

وی با بیان این نکته که توسعه و پیشرفت در حوزه سلامت و درمان برایند فعالیت خیرین، بخش خصوصی و نهادهای دولتی است، افزود: حمایت دولت در این زمینه امری ضروری محسوب می‌شود و اگر علوم پزشکی فعالیت بخش خصوصی و خیرین را پشتیبانی نکنند، نمی‌توان انتظار تحقق اهداف مد نظر را داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی‌‌زاده با ذکر این نکته که باید آثار خیر و نیکوکاری را برای عموم مردم تشریح و ملموس کنیم، تصریح کرد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ خیر، ارائه صحیح آثار فعالیت‌ها در بطن جامعه است که برای تحقق آن انجام فعالیت‌های رسانه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امیدوارم برنامه‌ای در این زمینه تدوین شود.

وی ضمن تاکید بر این نکته که خیرین نباید زیر فشار قرار گیرند، عنوان کرد: باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که افراد شیرینی و حلاوت امر خیر را احساس کنند نه اینکه فرد در رودر بایستی و سایر فشارهای اجتماعی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان حضور جوانان را در حوزه سلامت بسیار مهم برشمرد و ابراز کرد: استفاده از جوانان در حوزه امور خیریه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این زمینه نیز نباید به وضعیت مادی شخص توجه داشت چراکه جوانان در امر هماهنگی و پیگیری می‌توانند اتفاقات بسیار بزرگی را رقم بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی