English

یونس پناهی:

زیادی دارو در نسخه ها و جوانی جمعیت از دغدغه های وزارت بهداشت است

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: ایران از نظر مرجعیت علمی و ارجاع، جایگاه قابل توجهی دارد و در تولید دانش، جایگاه نخست را در منطقه خاورمیانه و رتبه شانزدهم را در جهان، به خود اختصاص داده است.

زیادی دارو در نسخه ها و جوانی جمعیت از دغدغه های وزارت بهداشت است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی اظهارکرد: نسخه پزشکان در دنیا به صورت میانگین شامل ۱ یا ۲ قلم دارو است، اما در ایران در هر برگ نسخ ۴ تا ۵ قلم دارو توسط پزشک، تجویز می‌شود.

پناهی این سخنان را در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار عنوان کرد و ادامه داد: در فرهنگ ما هر چه دارو بیشتر نوشته شود، در انظار مردم پزشک حاذق‌تر است که این فرهنگ اشتباه، باید اصلاح شود.

معاون وزیر بهداشت همچنین تصریح کرد: ایران از نظر مرجعیت علمی و ارجاع، جایگاه قابل توجهی دارد و در تولید دانش، جایگاه نخست را در منطقه خاورمیانه و رتبه شانزدهم را در جهان، به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه افزود: شیوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن، نشان داد که کشور‌های مختلف باید در حوزه سلامت، با یکدیگر همکاری داشته باشند و در این زمینه، لازم است شبکه‌های تحقیقاتی با کشور‌های مختلف، ایجاد شود.

پناهی همچنین متذکر شد: در دوران همه‌گیری کرونا که آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در کشور به ۷۰۰ مورد در روز می‌رسید، با همین تحقیقات بود که دانشمندان ما موفق به تولید واکسن شدند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: یکی دیگر از دغدغه‌ها بحث جوانی جمعیت و خانواده است و در این خصوص، قرارگاهی با ریاست وزیر بهداشت تشکیل و مسئولیت‌ها، تفویض شده است؛ در تغییر فرهنگ "فرزند کمتر زندگی بهتر"، همه به مسئولیت‌ها به وزارت بهداشت برنمی گردد و همه دستگاه‌ها در از بین بردن این فرهنگ غلط، موظف هستند.

پناهی اذعان کرد: حمایت از طرح‌های حوزه سلامت در غرب خراسان، از وظایف وزارت بهداشت است و اطمینان می‌دهیم که پیگیری امور بهداشتی، خدماتی و حوزه بهداشت و درمان این منطقه، انجام خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، جزو دانشگاه‌های نوپا، اما با ایده‌های نوین بوده و حمایت وزارت بهداشت از طرح‌های زیست بوم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، منوط به ارائه طرح پژوهش محورِ این دانشگاه است.

پناهی در خاتمه خاطرنشان کرد: قطعا حمایت‌های صورت گرفته بر مبنای زیرساخت‌ها و برنامه‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌ها است و بررسی در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه