English

خلیل قاسمی خبر داد؛

ساخت هزار پروژه صنعتی و معدنی در هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: ساخت بیش از هزار پروژه صنعتی و معدنی در مقیاس‌های مختلف با پیشرفت فیزیکی بین 10 تا 100 درصد را در استان شاهد هستیم و برخی از این پروژه‌ها را امسال افتتاح کردیم و این روند ادامه خواهد داست.

ساخت هزار پروژه صنعتی و معدنی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان، در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: علی‌رغم شرایط نامناسب اقتصاد کشور، اصناف در عرصه عرضه کالا و خدمات در استان تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را انجام داده‌اند و در چنین شرایطی نباید اصناف را که باید انگشت اتهام را به سمت عده‌ای سودجو دراز کنیم.

وی بیان داشت: شهروندان هرگونه تخلف اقتصادی و اجحاف در خرید کالا و ارائه خدمات در حق شهروندان صورت را می‌توانند به سامانه 124 گزارش کنند تا به این تخلفات از طریق کارشناسان این حوزه رسیدگی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان در ادامه با بیان این‌که در سه‌ماهه اول امسال فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطلوبی در سطح استان ایجاد شده است، گفت: در گستره هرمزگان، ساخت بیش از هزار پروژه صنعتی و معدنی در مقیاس‌های مختلف با پیشرفت فیزیکی بین 10 تا 100 درصد را شاهد هستیم و برخی از پروژه‌ها را امسال افتتاح کردیم و این روند ادامه خواهد داست.

وی گفت: اخیراً واحد 300 هزار تنی سنگ‌آهن را در معدن تنگه زاغ به بهره‌برداری رساندیم که در اقتصاد استان تأثیر خواهد داشت.

قاسمی اضافه کرد: در سه ماه ابتدای امسال به رشد 5 درصدی با بیش از 7/4 میلیون تن محصولات صنعتی رسیدیم و این ارقام نشان‌دهنده آن است که شرایط تولید علیرغم محدودیت‌های متعدد در حوزه برق و زیرساخت‌ها، همچنان خوب است

وی اذعان داشت: میزان تولید محصولات فولادی و شمش طی دوماهه نخست 1401، با افزایش 5 درصدی مواجهه بود، در حوزه تولید گندله 9 درصد رشد و همچنین در حوزه صنایع شیمیایی و نساجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 17 درصدی و در حوزه صنایع معدنی نیز دو درصد رشد داشته‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گفت: هرمزگان در بخش سرمایه‌گذاری رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده‌ایم و همچنین رتبه سوم را در زمینه پروانه بهره‌برداری شاهد بودیم.

وی عنوان کرد: در حوزه مجوزهای صنفی در سطح استان رشد هشت درصدی صورت گرفته و نشان‌دهنده این است که در بخش تجارت خرد هم شرایط استان مطلوب است.

قاسمی گفت: در حوزه صادرات کالاهای غیرنفتی در مقایسه با سه‌ماهه سال گذشته پیشرفت 40 درصدی را شاهد هستیم و از همین رو شرایط خوبی در حوزه محصولات صنعتی و معدنی برای استان به ارمغان آمده است.

وی در پایان اضافه کرد: در سامانه جامع تجارت، فرآیند توزیع کالا به شکل پایش سیستمی از تولید یا واردات در سطح کشور انجام می‌شود و این سامانه در هرمزگان تحت مدیریت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه