English

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان:

استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال موثر خواهدبود

 رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: با توجه به خلاء های موجود در زمینه های دانش بنیان، اشتغال و اقتصادو همچنین شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه تسهیلات، سرمایه در گردش بانکی و حل و رفع آن ها باید از ظرفیت نخبگان و ایده های دانش بنیانی آنها استفاده کرد.

استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال موثر خواهدبود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، ارسلان ازهاری در نشست صمیمی با نخبگان استان کردستان اظهار داشت: کاهش هزینه های تولید، افزایش بهره وری، افزایش کیفیت محصولات و رقابتی بودن شرکت ها یکی ازاهداف مهم دانش بنیانی شدن اشتغال است و نخبگان باید به انجام کار درست و تقویت رشد اقتصادی شرکت های دانش بنیانی کمک کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به شعار امسال از سوی مقام‌معظم رهبری  که سال تولید، دانش بنیان و اشتغال نام گذاری شده افزود: مقرر شده بود که قرارگاهی برای تحقق این شعار در سطح استان ایجاد شود.

ازهاری تصریح کرد: خلاء های موجود در زمینه های دانش بنیان، اشتغال و اقتصاد در سطح استان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده و وظیفه دستگاه های اجرایی در این راستا، شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه تسهیلات، سرمایه در گردش بانکی و حل و رفع آن ها با ایده های دانش بنیانی است.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی برای اخذ بودجه در حوزه دانش بنیان، باید بهره وری سازمان را در زمینه فعالیت خود افزایش داده و آن را عملیاتی کنند.

ازهاری عنوان کرد: تکنولوژی پروژه های کلان از زمان اجرا تا زمان تصویب تغییر می یابد و این مهم باید در قالب مهندسی ارزش در جهت کاهش هزینه های تولید با ارائه راهکارهای خلاقانه و دانش بنیان کاهش یابد.

وی در رابطه با افزایش کیفیت محصولات نیز افزود: برای تحقق این امر نباید تولید و صادرات و سودها یکبار مصرف و کم بهره باشند.

به گفته رییس سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان کردستان، برای رقابت پذیر کردن محصولات و فعالیت در بازار جهانی، باید واحدهای تولیدی در زمینه صادرات تقویت شوند.

ازهاری هدف اصلی دانش بنیان شدن را افزایش و خلق ثروت در کشور عنوان کرد وگفت : بر همین اساس باید بتوان ارزش افزوده همه بخش های تولید را براساس ایده های دانش بنیان افزایش داد.

وی با اشاره به محورهای توسعه در استان کردستان بیان کرد: در سند ملی توسعه استان پنج محور توسعه در بحث آب، کشاورزی، معدن، توریسم و گردشگری و تجارت مورد ارزیابی قرار گرفته است؛ کشاورزی استان باید به سمت اقتصادی شدن حرکت کند و بتوان با استفاده از آبیاری نوین، تنوع کشت و اقلام متفاوت تولید را افزایش داده و کشاورزی را اقتصادی کرد.

رییس سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان کردستان افزود: کردستان در بخش صنعت و معدن نیز با دارا بودن 18 نوع ماده معدنی و بهره داری سالانه 50 میلیون تومان از آن، ظرفیت های بسیار خوبی داردو بهره برداری در حوزه معادن استان عمدتا به صورت خام فروشی است که باید در این بخش به سمت زنجیره تولید حرکت کرد.

ازهاری، با تاکید بر اینکه استان در حوزه  توریسم و گردشگری، جاذبه های تفریحی، فرهنگی و تاریخی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه ای است افزود:  با برنامه ریزی های لازم درحوزه گردشگری و توریسم باید به درآمد و رشد اقتصادی استان کمک کرد ودر بحث مرز نیز، 230 کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم که سالانه حدود 7.8 میلیارد دلار مبادلات از طریق این مرز انجام می گیرد و این ظرفیت بسیار مهمی است که باید در جهت توسعه استان به کار گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه