English

مرتضی مجردی:

موافقت ترکمنستان با ترانزیت کالا از مرز لطف آباد خراسان رضوی

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون عبور ناوگان ترانزیتی در مرز لطف آباد صورت نگرفته است و پیش از این ترددهای ترانزیتی مستقیم از نیمه خرداد ماه در مسیر سرخس- فاریاب از سر گرفته شده است.

موافقت ترکمنستان با ترانزیت کالا از مرز لطف آباد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی مجردی رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: طبق اعلام مسوولان ترکمنستان از ابتدای هفته جاری (چهارم تیرماه) رانندگان و کامیونهای ترانزیتی با ملیتهای غیرترکمنستانی می توانند از مرز لطف آباد شهرستان درگز وارد این کشور شوند و بار خود را به سایر کشورهای آسیای مرکزی انتقال دهند.

مجردی ادامه داد: این موافقت مسوولان مرزی ترکمنستان در راستای توافقات مسوولان بلند پایه دو کشور و  تجارت در قالب دالان شمال- جنوب صورت گرفته است و طبق اعلام مرزبانی منطقه "قهقهه" ترکمنستان مسیر ترانزیتی لطف آباد تا فاریاب ازبکستان مانند مسیر سرخس تا فاریاب بر روی ناوگان ترانزیتی باز شده است.

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: پس از ورود ناوگان ترانزیتی به ترکمنستان، این کامیونها فقط می توانند از طریق مرز فاریاب با ازبکستان از ترکمنستان خارج شده و در سایر کشورهای آسیای مرکزی ادامه مسیر دهند و پس از تخلیه بار ناوگان ترانزیتی از همین مسیر و از طریق این مرز یا مرز سرخس به ایران بازگردند.

وی اظهار کرد: تاکنون عبور ناوگان ترانزیتی در مرز لطف آباد صورت نگرفته است و پیش از این ترددهای ترانزیتی مستقیم از نیمه خرداد ماه در مسیر سرخس- فاریاب از سر گرفته شده بود و هر چند ابتدا روزانه یک یا ۲ دستگاه کامیون ترانزیتی از این مرز عبور می کرد اما اکنون این تعداد به روزی ۲۰ دستگاه کامیون رسیده است.

مجردی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: بیشتر کامیونهای ترانزیتی در مرز سرخس ملیت ترکیه ای دارند و بقیه ناوگان نیز ملیت تاجیکی و قرقیزستانی دارند  که با رانندگان ایرانی در این مسیر تردد می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه