English

محمدرضا شاه‌پسند:

صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد تسهیل می‌شود

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت: صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد برای ارائه آموزش‌های عملی به مهارت‌آموزان تسهیل می شود.

صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد تسهیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمدرضا شاه‌پسند ، معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور در نشست شورای مهارت استان اردبیل از تسهیل صدور مجوز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد برای ارائه آموزش‌های عملی به مهارت‌آموزان خبر داد و گفت: در این راستا رشته‌های شغلی بر اساس سند آمایش سرزمین مشخص و مجوزهای لازم صادر می‌شود.

وی افزود: با توجه به شمار بالای افراد واجد شرایط و متقاضی دریافت آموزش‌های مهارتی، با اجرای طرح آموزش عملی در محیط واقعی کار، این اقدام عملیاتی شده و اشتغال‌زایی نیز با درصد بالایی محقق می‌گردد و مهارت‌آموزان از آموزش رایگان در محیط کار بهره‌مند شده و علاوه بر مهارت، اصول بنگاه‌داری و تعامل با مشتریان را نیز فرا می‌گیرند.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور می گوید: رهگیری اشتغال ایجادشده در جریان اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار، رویکرد اصلی سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای بوده و اشتغال در این طرح نسبت به طرح مهارت‌آموزی در محل آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای از درصد بالایی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز گفت: آموزش‌های مهارت‌آموزی تأثیر مهمی در اشتغال‌زایی دارد و در این زمینه طرح آموزش در محیط واقعی کار دارای اهمیت خاصی است چراکه با این طرح آموزش‌های همزمان تئوری و عملی محقق شده و حتی ممکن است فرد آموزش‌دیده در همان بنگاه اقتصادی مشغول به‌کار شود.

یاسر عبداللهی عابد گفت: ۲۸۹ نفر در سال گذشته از آموزش‌های مهارتی در محیط کار و بنگاه‌های اقتصادی استان اردبیل بهره‌مند شده و در ۳ ماهه اول سال‌جاری نیز تعداد ۸۹ نفر در محیط‌های حرفه‌ای با مهارت‌های کار آشنا شده‌اند.

وی می گوید: بر اساس طرح آموزش در محیط واقعی کار، فرد مورد نظر یک ماه تا ۱۸ می‌تواند در بنگاه اقتصادی تحت نظر کارفرما و استادکار علمی که از سوی فنی‌وحرفه‌ای اعزام می‌شود، آموزش‌های عملی و تئوری را دریافت کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تلاش و همکاری اداره‌کل فنی‌وحرفه‌ای، سازمان صمت، اتاق بازرگانی و بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی استان اردبیل، برای ۲ برابر کردن تعداد افراد معرفی‌شده به واحدهای کار جهت مهارت‌آموزی، ضروری است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست، مجوز آموزش در محیط کار به تعدادی از صاحبان بنگاه‌های اقتصادی استان اردبیل ارائه شد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه