English

فعالیت هزار و ۳۰۰ هنرمند رشته صنایع دستی در تربت حیدریه

رییس اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه بیان کرد: این هنرمندان در ۱۹ رشته و در ۵۳۲ کارگاه به فعالیت هنری، اشتغالزایی و آموزش هنرجو مشغول هستند.

فعالیت هزار و ۳۰۰ هنرمند رشته صنایع دستی در تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی محمدی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه در خبری اعلام کرد: هم اکنون در این شهرستان هزار و ۳۰۰ هنرمند در ۱۹ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

محمدی این خبر را در حاشیه آیین آغاز برگزاری دوره‌های آموزش رشته‌های مختلف صنایع دستی اظهار کرد و ادامه داد: این هنرمندان در ۵۳۲ کارگاه به فعالیت هنری، اشتغالزایی و آموزش هنرجو مشغول هستند.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه افزود: دوره‌های آموزشی در ۶ رشته دایر شده است که این رشته‌ها شامل آموزش ابریشم‌بافی، زری‌بافی، تراش سنگ‌های قیمتی، گلیم‌بافی، سوزن‌دوزی روی گلیم و مینای سفال است.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: دوره‌های آموزشی به دلیل همزمانی با ایام فراغت تابستانی با اولویت آموزش صنایع‌دستی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و بانوان ادامه خواهد داشت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت‌حیدریه: دوره آموزشی بعضی از رشته‌ها نظیر سوزن‌دوزی روی گلیم و مینای سفال برای نخستین بار در شهرستان تربت حیدریه ارایه شده است.

محمد در خاتمه خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته صنایع دستی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، افتتاح مرکز عقیق شناسی، تجلیل از پیشکسوتان حوزه صنایع دستی و برگزاری تور گردشگری ویژه هنرمندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه