English

نادر فلاحی:

موارد فرهنگی و زیست محیطی باید در پروژه‌های گردشگری استان اردبیل مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: موارد فرهنگی و زیست محیطی یکی از موضوعات اساسی در احداث طرح‌های مختلف است که باید در پروژه‌های گردشگری استان اردبیل مورد توجه جدی قرار گیرد.

موارد فرهنگی و زیست محیطی باید در پروژه‌های گردشگری استان اردبیل مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بعد از ظهر امروز در نشست با سرمایه گذاران در اردبیل اظهار داشت: امروزه یکی از مسائل و مشکلات مهم در پروژه‌های عمرانی به ویژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از عدم توجه به پوست‌های فرهنگی و زیست محیطی به وجود می‌آید که نیازمند توجه جدی به آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به موارد فرهنگی و زیست محیطی افزود: موارد فرهنگی و زیست محیطی یکی از موضوعات اساسی در احداث طرح‌های مختلف است که باید در پروژه‌های گردشگری استان اردبیل مورد توجه جدی قرار گیرد.

فلاحی با تاکید بر ضرورت جلوگیری از اجرای این طرح‌ها تصریح کرد: در برخی از طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه گذاری به ویژه در حوزه گردشگری استان اردبیل عدم توجه به موارد بافت تاریخی و فرهنگی استان مشاهده شده است که جلوگیری از اجرای این طرح‌ها ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه باید در اجرای طرح‌های میراث فرهنگی بافت تاریخی منطقه حفظ شود افزود: باید در اجرای طرح‌های میراث فرهنگی بافت تاریخی منطقه حفظ شود و علاوه‌بر آن ضمن استفاده از مصالح بومی که متناسب به اقلیم منطقه است بر نما و منظر پروژه نیز توجه شود.

وی در خصوص پروژه‌های گردشگری دامنه سبلان اظهار کرد: اجرای نمای رومی در تاسیسات و طرح‌های دامنه سبلان هیچ سنخیتی با منطقه نداشته و موجب نابودی نمامنظر و خدشه‌دار شدن هویت منطقه می‌شود که باید در اجرای طرح‌ها به این موارد توجه ویژه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه