English

حجت الاسلام و المسلمین علی خلیفاوی در گفتگو با موج مطرح کرد؛

شبکه سازی برای تحول در مساجد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه با بیان اینکه طرح‌ و‌ برنامه‌ها بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید مردم‌محور باشد گفت: در تلاشیم که یک‌تشکیلاتی تشکیل شود و برای خود شبکه‌سازی کند.

شبکه سازی برای تحول در مساجد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین علی خلیفاوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه در  گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج  در خصوص برنامه‌هایی اداره تبلیغات اسلامی در طول سال برای بهبود مسائل مذهبی در این شهرستان عنوان کرد: طرح‌هایی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به ما ابلاغ می‌شود و باتوجه به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی متفاوت با گذشته است.

وی با بیان اینکه در گذشته این سازمان برنامه ها را فقط با رویکرد فرهنگی را دنبال میکرد گفت: ولی اکنون با آمدن نیروی جوان و فعال در عرصه فرهنگی و اجتماعی ورود کرده، به دنبال تحول اجتماعی در محلات و سپس جامعه هستیم؛ این یعنی همان جامعه پردازی که براساس بیانیه گام دوم انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین خلیفاوی با بیان اینکه وجود امام محله یک عنصر وحدت آفرین در تمام امورات در محله است اظهارداشت: امام  محله می‌تواند یک آسیب اجتماعی را با یک‌تحول اجتماعی تغییر دهد، ولی امام جماعتی که دارای مهارت، شناخت، فعال کردن و‌ به کار بردن تمام ظرفیت‌های یک محله باشد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر  تمام ارگان‌ها و نهادهای انقلابی نگاه‌شان به مسجد است تصریح کرد:  نیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند که نسبت به این قشر کمی غفلت شده و این‌قشر توسط شریکة‌الامام که همسر روحانی در یک‌محله می‌تواند کمک‌حال امام محله باشد، البته شخصی که مهارت دیده باشد میتواند باعث پاسخ‌گویی بهتر و عاملی باشد که‌ بتواند ضعف‌ها و آسیب‌های درون یک‌محله را به امام محله منتقل کند؛ یا خود فرد براساس مهارتی که دیده بتواند آسیب را حل کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه با بیان اینکه طرح‌ و‌ برنامه‌ها بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید مردم‌محور باشد گفت: در تلاشیم که یک‌تشکیلاتی تشکیل شود و برای خود شبکه‌سازی کند، این کار در حال انجام است که‌ یک‌ روح‌ دوباره به مساجد، برنامه‌های مذهبی و‌ ملی که‌ باعث رونق مسجد شود در دستور کار قرار دادیم تا تحولی صورت گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها شامل آنچه را که جوانان و‌ نوجوانان و بزرگسالان را جذب می کند تشکیل میشود افزود: سعی بر این شده تمام‌ فعالیت‌ها در دو‌بخش قرارگاهی و عملیاتی تشکیل و در طول سال فعال باشد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیفاوی عنوان کرد: امیدواریم با تشکیل برنامه‌ها و کارگروه‌های ویژه به دنبال فعال کردن مساجد و حسینیه‌ها هستیم که باعث همدلی‌ حضور فعال و موثر  مردم در مراسمات خواهد شد

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه