English

حمیدرضا مقدم‌فر:

جنگ شناختی، جنگ مدیریت ادراک است

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران بیان کرد: رسانه ها باید در جنگ شناختی، تکنیکها و تاکتیکهای آن را به خوبی بشناسند زیرا این جنگ با عملیات روانی بسیار متفاوت است.

جنگ شناختی، جنگ مدیریت ادراک است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی عنوان: جهاد تبیین در مقابل جنگ شناختی دشمن توصیه شده و باطل السحر آن است که در این زمینه باید اقدام جدی صورت گیرد نه این که فقط به تبیین «جهاد تبیین» اکتفا شود.

مقدم‌فر این سخنان را در حاشیه هشتمین اجلاس سراسری مسوولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد و ادامه داد: برای جهاد تبیین لازم است هزینه پرداخت شود و حتی نخبگان آبروی خود را برای بیان دقیق اطلاعات به میان بیاورند و از هجمه های دشمن نهراسند.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در خصوص جهاد تبیین باید موضوعات مرتبط و شرایط امروز کشور در داخل و خارج به درستی دنبال شود و بدانیم، کجا هستیم و چه مباحثی را باید دنبال کنیم و چه طور باید آگاهی بخشی صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جنگ شناختی دشمن و وظیفه رسانه ها در این خصوص متذکر شد: در گام اول، رسانه ها باید در جنگ شناختی، تکنیکها و تاکتیکهای آن را به خوبی بشناسند زیرا این جنگ با عملیات روانی بسیار متفاوت است.

مقدم فر همچنین تاکید کرد: جنگ شناختی، جنگ مدیریت ادراک است و در این مسیر، دشمن سیاه را سفید نشان می‌دهد و سفید را به جای سیاه عرضه می‌کند و با کمک ابزار تقطیع حرف راست را دروغ نشان می‌دهد و با پیام راست، اطلاعات دروغ منتقل می‌کند.

وی افزود: در جنگ شناختی، انسان شناسی در کنار علوم شناختی و هوش مصنوعی مورد استفاده  قرار می‌گیرد تا بتواند تاثیرگذار  باشد و به عبارتی دشمن در عالم رسانه مدیریت افکار عمومی را به دست گیرد.

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به گام اول در جنگ شناختی یادآور شد: ما باید در گام اول جنگ شناختی را به درستی بشناسیم و در سپس به دفاع بپردازیم تا دشمن در این جنگ مغلوبه شود.

مقدم فر در خاتمه سخنان خود افزود: هم اکنون دشمن سعی دارد تا از این طریق و برای ناامید کردن مردم هدایت افکار عمومی مردم را به دست گیرد که بهترین پادزهر آن، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به هنگام و به روز با جهاد تبیین است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه