English

بهروز رحیمی:

اهمیت جهاد تبیین در حوزه سلامت

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: امروز برخی بر نظام آموزش اشکالاتی گرفتند که رهبر معظم انقلاب با اشاره به موفقیت‌های حوزه دانش‌بنیان، بهداشت، درمان و سلامت کشور پاسخ آنان را داده‌اند.

اهمیت جهاد تبیین در حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: جهاد تبیین تنها مربوط به موضوعات سیاسی، اجتماعی و ایدئولوژی نیست بلکه در حوزه سلامت نیز اهمیت دارد، بنابراین تمامی اقدامات و موفقیت‌های این عرصه با وجود نقصان‌های موجود باید بیان شود.

رحیمی این سخنان را در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره شهید مطهری در کلان منطقه ۹ آمایشی کشور اظهار کرد و ادامه داد: نظام سلامت بدون آموزش هیچ هویتی ندارد و اگر موفقیتی در این حوزه صورت گرفته در سایه آموزش بوده است.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز برخی بر نظام آموزش  اشکالاتی گرفتند که رهبر معظم انقلاب با اشاره به موفقیت‌های حوزه دانش‌بنیان ، بهداشت، درمان و سلامت کشور پاسخ آنان را داده‌اند، نمونه موفق آن فایق آمدن بر پیشگیری و کنترل شیوع کرونا است.

وی همچنین متذکر شد: در دوران کرونا تزریق بیش از ۱۵۰ میلیون دز واکسن و مدیریت بیش از ۲۰ میلیون بیمار مبتلا به کرونا در بخشهای بستری و سرپایی کشور به همت استادان و دانشجویان پزشکی و تلاش کادر درمان انجام شده است.

رحیمی در ادامه تاکید کرد: ما در زمان قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با مشکلات زیادی مواجه بودیم که به برکت انقلاب اکنون جزو سرآمدان حوزه تعلیم و تربیت در سطح دنیا هستیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مشکلات و مسایل مالی را نباید با مباحث علمی و آموزشی دخیل کرد، بنابراین نباید با اقدامات نادرست در فضاهای حقیقی و مجازی زمینه سودجویی دشمنان را فراهم آورد.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما مخالف جداسازی حوزه آموزش پزشکی از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی هستیم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی اصلی حوزه سلامت بوده و اگر آموزش پزشکی از این مجموعه خارج شود با چالش‌های جدی در حوزه سلامت مواجه خواهیم شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه