English

جعفر میعادفر:

اردبیل جزو اولین استان ها در کاهش حوادث ترافیکی در کشور است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: استان اردبیل جزو اولین استان های برتر در کاهش حوادث ترافیکی در کشور است.

اردبیل جزو اولین استان ها در کاهش حوادث ترافیکی در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، جعفر میعادفر ، رئیس سازمان اورژانس کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل گفت: یکی از چالش‌های مهم اورژانس در شهرهای بزرگ، ترافیک شهری و زمان رسیدن به محل حادثه است که برای حل این موضوع از جمله اقدامات ما، توسعه اورژانس موتوری است و هم اکنون در استان اردبیل ۲ واحد موتورلانس فعال بوده و ۳ دستگاه دیگر نیز تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: اورژانس استان اردبیل اقدامات شایان توجهی انجام داده که لازم است بعنوان استان نمونه مطرح شود، از جمله این اقدامات مهم، پایین بودن مرگ و میر حوادث ترافیکی است که بعنوان اولین یا دومین استان در این مورد مطرح می باشد.

رئیس سازمان اورژانس کشور می گوید: در خصوص ارتقاء آموزشی عمومی، طی هماهنگی که با صدا و سیما و شبکه سلامت داریم در حال تهیه ۲۵۰ آیتم یک دقیقه ای هستیم که در برنامه های صدا و سیما پخش خواهد شد.

میعادفر گفت: سالانه حدود ۱۸ الی ۱۹ میلیون تماس با اورژانس در سطح کشور داریم و بخشی از این تماسها بصورت مزاحمت تلفنی است و علیرغم اینکه نسبت به سالهای قبل کاهش یافته ولی همچنان شاهد این مورد هستیم.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم، مدیران و مسئولین در وزارت بهداشت بصورت میدانی در دانشگاه ها حضور پیدا کرده و پس از بررسی و ارزیابی عملکرد دانشگاه ها، در جهت رفع مشکلات حوزه سلامت استان و ترسیم برنامه های آینده تلاش می کنند.

رئیس سازمان اورژانس کشور می گوید: اورژانس استان دارای ۹۷ دستگاه آمبولانس، ۵۵ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی می باشد و سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار تماس با اورژانس استان انجام شده که منجر به حدود ۶۷ هزار ماموریت در استان شده است.

میعادفر گفت: استان اردبیل یکی از استان های موفق و برتر از نظر عملکرد بوده و بعنوان الگوی درخشان در کشور مطرح است.

وی گفت: خوشبختانه تلاش های همه جانبه در حوزه سلامت شاهد کاهش چشمگیر در آمار فوتی ها و بستری ها هستیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور می گوید: یکی از برنامه های اورژانس در سالجاری، آموزش و ارتقاء آموزشی کارکنان و عموم مردم است.

میعادفر افزود: امسال بعد از دو سال اپیدمی کرونا، مراسم اربعین برگزار خواهد شد و وزارت بهداشت و اورژانس نیز همزمان با سایر دستگاه‌های مربوط و با تمام توان در این مراسم در خدمت مردم عزیز خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی