English

آذر رضایی پور:

پیش بینی جوی ناپایدار همراه با بارش و وزش باد در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: شرایط ناپایداری هوا و فعالیت این سامانه تا روزهای آخر هفته جاری در استان ادامه دارد و بیشترین تاثیر این سامانه در نیمه شمالی، شمال غرب و نواحی مرکزی استان به شکل وقوع بارش رگباری خواهد بود.

پیش بینی جوی ناپایدار همراه با بارش و وزش باد در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آذر رضایی پور کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه های آینده‌نگری و تصاویر ماهواره، هنوز این استان تحت تأثیر ناپایداری جوی به شکل بارش رگباری و وزش باد شدید قرار دارد.

رضایی پور همچنین در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: بر همین اساس طی شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارش و سرعت وزش باد از سبزوار با ۱.۸ میلیمتر و ۷۶ کیلومتر در ساعت ثبت و گزارش شد.

وی تصریح کرد: شرایط ناپایداری هوا و فعالیت این سامانه تا روزهای آخر هفته جاری در استان ادامه دارد و بیشترین تاثیر این سامانه در نیمه شمالی، شمال غرب و نواحی مرکزی استان به شکل وقوع بارش رگباری خواهد بود که با توجه به حجم بارشها ایجاد رواناب و سیلاب دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: پیش بینی می شود که وزش باد در نواحی بادخیز نیمه جنوبی استان باعث ایجاد گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا همراه با ایجاد خسارت شود.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۴ درجه سلسیوس در نوسان بوده است و پیش بینی می شود دمای هوای مشهد امروز با سه درجه افزایش در گرمترین ساعات به ۳۷ درجه سانتیگراد برسد.

رضایی پور در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: طی این مدت فریمان با کمینه دمای هوای ۱۷ درجه و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه