English

مهدی اله پور:

بهره برداری از ایستگاه سنجش گرد و غبار سرخس در آینده نزدیک

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: امروز پیگیری بحث ریزگردها در مناطق مختلف کشور امری ملی است که بنا به دستور ریاست جمهوری از طریق وزارت امور خارجه دنبال می شود.

بهره برداری از ایستگاه سنجش گرد و غبار سرخس در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی اله پور مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: ایستگاه سنجش گرد و غبار سرخس به زودی، در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

اله پور این سخنان را در حاشیه جلسه بررسی راهکارهای زیست محیطی شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست در سرخس اظهار کرد و ادامه داد: بی شک احاله کل بحث ریزگردها به خارج از سرخس ظلم به خود است.

مدیر کل سازمان حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی افزود: امروز پیگیری بحث ریزگردها در مناطق مختلف کشور امری ملی است که بنا به دستور ریاست جمهوری از طریق وزارت امور خارجه دنبال می شود و در تیر امسال وزیران کشورهای حوزه بروز گرد و غبار اجلاسی را در تهران برگزار خواهند کرد و بحث ریزگردهای سرخس نیز در این جلسه مطرح می شود.

وی متذکر شد: در پنج ماه مسئولیتم این سومین سفر به شهرستان سرخس است و تاکنون جلساتی  برای حفظ تالاب های شهرستان و دیگر مناطق حفاظت شده داشتیم که پس از بازدید های میدانی و ‌استفاده از خرد جمعی جوامع محلی ،تصمیمات موثری را برای حفاظت بیشتر از هر گونه تخریب گرفته ایم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یادآور شد: تاکنون بیش از پنج میلیارد تومان در بحث تالاب های شهرستان هزینه شده تا بتوانیم وضع موجود را حفظ کنیم، برهمین اساس باید از چهار حوزه ریزگرد شهرستان تا آغاز درختکاری به شدت حفاظت کنیم تا بیشتر تخریب نشود و این تنها با همکاری همه مردم میسر است.

اله پور در خاتمه خاطرنشان کرد: مشکل تعیین حقابه براساس میزان بارش هر سال مشخص می شود اگرچه سازمان پیگیر این موضوع است چراکه اگر تالاب ها خشک شود خطر افزایش ریزگردها دوچندان و حیات وحش منطقه که به تالاب ها وابسته است نابود می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه