English

حسن نوری‌زاده:

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردهای سرخس

سرپرست فرمانداری سرخس بیان کرد: این اعتبار به منظور احیا و ایجاد پوشش گیاهی و کشت وسیع گونه‌های جدید در ۱۳۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی سرزمینی شهرستان سرخس که کانون داخلی ریزگرد‌ها است.

اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردهای سرخس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده سرپرست فرمانداری سرخس در خبری اعلام کرد: وزارت نفت اعتباری به میزان ۷۰ میلیارد تومان طی ۵ سال، برای مقابله با ریزگردها در شهرستان سرخس اختصاص می‌دهد.

نوری‌زاده در ادامه افزود: عملکرد غلط درحفظ پوشش گیاهی، جلوگیری نکردن از چرای بیش از حد و نبود تعادل بین دام و مرتع، سرقت درختان تاغ، تخریب مراتع به‌ویژه در حوزه تخته گلداد و واویلا و عملکرد نامناسب دستگاه‌های متولی در حوزه داخلی سبب شده امروز با شرایط سختی در شهرستان سرخس روبه رو شویم.

سرپرست فرمانداری سرخس همچنین متذکر شد: با توجه به مشکلات جدی در خصوص شن‌های روان و پدیده گرد و غبار به منظور تثبیت و جلوگیری از وضعیت کنونی از ابتدای حضور در شهرستان پیگیر این موضوع هستم.

وی در ادامه یادآور شد: به منظور احیا و ایجاد پوشش گیاهی و کشت وسیع گونه‌های جدید در ۱۳۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی سرزمینی شهرستان سرخس که کانون داخلی ریزگرد‌ها است، وزارت نفت اعتباری به میزان ۷۰ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگرد‌ها در شهرستان سرخس اختصاص می‌دهد.

نوری‌زاده خاطرنشان کرد: وزارت نفت با تخصیص این میزان اعتبار طی ۵ سال با محوریت منابع طبیعی خراسان رضوی پروژه احیای پوشش گیاهی و اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ریزگرد‌ها را در کانون خانگیران اجرایی می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه