English

در هفته جهاد کشاورزی؛

۸۵ پروژه کشاورزی در کردستان افتتاح می شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: 85 پروژه با هزینه بیش از یک هزار میلیارد ریال به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان افتتاح می شود.

85 پروژه کشاورزی در کردستان افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، پیمان اسکندری صبح امروز شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با رسانه های استان کردستان با اشاره به اینکه هفته جهاد کشاورزی امسال به نام «کشاورزی دانش بنیان، تولید ملی و امنیت غذایی» نامگذاری شده است، اظهار داشت: از 21 تا 27 خرداد مصادف با هفته جهاد کشاورزی امسال هم برنامه های ویژه ای در استان از جمله افتتاح پروژه های این بخش را داریم.

وی اضافه کرد: 45 پروژه در بخش آب و خاک استان با میزان سرمایه گذاری 106 میلیارد و 409 میلیون ریال و هفت پروژه در بخش تولیدات دامی با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 531 میلیون ریال در این هفته به بهره برداری می رسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در بخش تولیدات گیاهی هم 13 پروژه با سرمایه گذاری 119 میلیارد و 268 میلیون ریال و در بخش شیلات و آبزیان هم چهار پروژه با سرمایه گذاری 423 میلیون ریال افتتاح می شود.

اسکندری یادآور شد: از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این هفته 13 پروژه بخش صنایع تبدیلی و غذایی با سرمایه گذاری 63 میلیارد و 945 میلیون ریال و سه پروژه منابع طبیعی با سرمایه گذاری 623 میلیون ریال است.

وی ادامه داد: در مجموع 85 پروژه قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی با هزینه یک هزار و 222 میلیارد و 827 میلیون ریال برای 305 نفر تثبیت شغل و برای 195 نفر هم اشتغالزایی دارد.

کردستان یک میلیون و 217 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه 783 هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود، 381 هزار هکتار آن هم آیش بوده و 53 هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از 836 هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات  کشاورزی کردستان 705 هزار هکتار آن دیم و 131 هزار هکتار آن هم آبی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه