English

اصلاح فرآیند توزیع کالا در اولویت قرارگاه امنیت غذایی قرار گیرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: اصلاح فرآیند توزیع کالا با هدف مدیریت بازار باید در اولویت قرارگاه امنیت غذایی استان قرار گیرد.

اصلاح فرآیند توزیع کالا در اولویت قرارگاه امنیت غذایی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، پیمان اسکندری پیش از ظهر امروز دوشنبه در  چهل و یکمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان، با بیان اینکه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است اظهار کرد: با هدف مدیریت بازار، اصلاح فرآیند توزیع کالا باید در اولویت قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان قرار گیرد.  با اعتقاد راسخ معتقد بر این نکته هستم که با اصلاح فرآیندهای قبل از توزیع و شناسائی گلوگاه‌ها می‌توان بازار را کنترل نمود و بجای بازرسی مکرر با نظارت بر نحوه توزیع از هرگونه مشکلات بعدی جلوگیری نمود. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: در تمامی جلسات قرارگاه امنیت غذایی دعوت از تجار، بازرگانان ، عاملین پخش و صاحبان فروشگاههای زنجیره ای  می‌تواند نقش بسزایی در کنترل قیمت‌ها و کاهش هزینه‌های بازرسی داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دستور بازرسی بازار توسط اکیپ قرارگاه امنیت غذایی،  تاکنون در استان کردستان بالغ بر 2 هزار و 760 مورد بازرسی از مراکز مختلف توزیع کالاهای اساسی صورت گرفته گفت: بیشترین بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز توزیع  نهاده‌های دامی، خبازی‌ها، فروشگاه‌های مواد پروتئینی و میوه و سبزیجات بوده است و در مجموع 10 رقم کالای اساسی مختلف با مشاهدات میدانی بازرسین رصد شده است.

اسکندری از تشکیل پرونده برای بالغ بر 300 نفر از متخلفین خبر داد و اظهار داشت: بازرسین مستقر در  سازمان جهاد کشاورزی ومدیریتهای شهرستان‌ها پس از رویت هرگونه تخلف، مستقیما نسبت به تشکیل پرونده و ارجاع به سازمان تعزیرات برای اعمال قانون اقدام و دستگاه احکام مرتبط با مجرمین و متخلفین  را صادر خواهد نمود.

 سهمیه آرد خبازی‌های متخلف در کردستان قطع می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیشترین مشکلات مرتبط با تخلفات را در خبازی‌ها عنوان کرد و افزود: شورای آرد و نان بارها تذکرات خود را به متخلفین داده و حتی سهمیه آرد خبازی‌های متخلف را قطع خواهد نمود. 

درج قیمت فروش محصولات مختلف در فروشگاه‌ها و سوپر مارکتهای سطح شهرها  و روستاهای استان  از موارد دیگری بود که مورد بحث قرار گرفت و رییس سازملان جهاد کشاورزی اظهار داشت: قیمت تولیدکننده،  واردکننده درج شده بر روی کالا باید عیناً منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحساب‌های صادره ( فاکتورهای فروش ) باشد و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و یا معاف از مالیات بر ارزش افزوده در کنار قیمت به منظور جلوگیری از اخذ مضاعف مالیات درج شود.

وی از توزیع اقلام تنظیم بازار مصرف خانوارها در اسرع وقت خبر داد و افزود: تدوین برنامه‌های تامین معیشت آحاد مردم  به منظور کنترل و تعدیل قیمت و تنظیم بازار کالا‌های اساسی از جمله وظایفی است که به جهاد کشاورزی واگذار شده که در این اثنا، توزیع برنج در دونوع تایلندی و هندی، توزیع شکر در سه نوع مصرف خانوار، مصرف صنف و صنعت و مصرف اتحادیه تعاونی زنبورداران و نیز توزیع  مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازار با توجه به نزدیک شدن ایام پایانی سال و افزایش پیک مصرف به جد در دستور کار قرار گرفته است. 

اسکندری در پایان جلب مشارکت تعاونی‌های تولید، تشکل‌ها و تعاونی‌های تخصصی در تصمیم گیریهای مرتبط با محوریت ضرورت های مورد نیاز در حوزه‌های پیش آگاهی در تامین و رصد هوشمندانه توزیع و نظارت بر کمیت و کیفیت و قیمت محصولات کشاورزی را خواستار شد تا احتمال هرگونه کمبود یا مازاد نیاز محصولات کشاورزی وجود نداشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه