English

جواد حسینی:

واکسیناسیون سرخک حدود ۶۰ هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: کشورهای همسایه ایران وضعیت مناسبی به لحاظ پوشش واکسیناسیون سرخک ندارند و از این رو برای پیشگیری از شیوع این بیماری در ایران، به اتباع تازه وارد واکسن تزریق می‌شود.

واکسیناسیون سرخک حدود ۶۰ هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اطلاع داد: حدود ۲۱۷ هزار نفر از جمعیت اتباع خارجی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سامانه سینا ثبت نام شده‌اند واجد شرایط دریافت واکسن سرخک هستند که از این تعداد واکسیناسیون سرخک حدود ۶۰ هزار نفر انجام شده است.

حسینی همچنین تصریح کرد: تاکنون در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد پنج نفر مبتلا به بیماری سرخک شناسایی شده اند که از این تعداد چهار نفر غیر ایرانی و یک نفر ایرانی بودند که او هم در ارتباط با اتباع خارجی بوده است که خوشبختانه همه آنها درمان شده اند.

وی تاکید کرد: کشورهای همسایه ایران وضعیت مناسبی به لحاظ پوشش واکسیناسیون سرخک ندارند و از این رو برای پیشگیری از شیوع این بیماری در ایران، به اتباع تازه وارد بین سنین ۹ ماه تا ۴۰ سالگی که از سمت شرق وارد کشور می‌شوند در مرز دوغارون واکسن سرخک تزریق می شود همچنین به این اتباع در صورت نداشتن کارت واکسن کرونا، این واکسن نیز تزریق می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین متذکر شد: واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی بین سنین ۹ ماه تا ۳۰ سال ساکن در مناطق زیرپوشش این دانشگاه نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به واکسیناسیون سرخک  کودکان کمتر از پنج سال ایرانی یادآور شد: از ۳۳ هزار نفر جمعیت مشمول دریافت واکسن سرخک در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حدود ۶ هزار و ۴۰۰ نفر دز نخست و ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر نیز دز دوم واکسن سرخک را به دلیل شیوع ویروس کرونا دریافت نکرده بودند.

حسینین در خاتمه خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته تا کنون واکسیناسیون حدود ۶۰ درصد آنان انجام شده است و تلاش می شود تمام ۳۳ هزار نفر جمعیت مشمول دریافت واکسن سرخک واکسینه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه