English

سورنا ستاری:

باید در حوزه دانش بنیان، زیست بومی ایجاد کنیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بیان کرد: امسال سال خاصی است و مسوولیت سنگینی برای تحقق شعار سال بر دوش داریم و همه توان خود را برای تحقق شعار سال به کار می‌گیریم.

باید در حوزه دانش بنیان، زیست بومی ایجاد کنیم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سخنانی عنوان کرد: ۱۰۰ سال است نفت، فرهنگ و ساختار حکومت ما را عوض کرده و ما را وارداتچی بار آورده است قوانین ما حامی صادرات و کارآفرینی نیست بلکه حامی واردات و دلال بازی است که این نقایص باید برطرف شود.

ستاری این سخنان را در دومین نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: در حوزه آموزش و پژوهش کم هزینه نمی کنیم و اگر این هزینه‌ها نتیجه ای در اقتصاد نداشته باشد و خود را نشان ندهد به این معنی است که یک جای کار ایراد دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین اضافه کرد: باید در حوزه دانش بنیان زیست بومی ایجاد کنیم تا ایده ها به راحتی اجرا شود و فرهنگ دانش بنیان از کوچه و بازار شروع می‌شود و به خلاقیت یک جوان نگاه می‌کند.

وی افزود: در حوزه های مختلف از جمله بین صنعت سنتی با صنعت خلاق و دانش بنیان و همچنین از نظر فرهنگی با غرب در حال یک مبارزه هستیم که پیروزی در این مبارزه نیازمند نیرو است که اگر برای این مبارزه سرباز و نیرو تربیت نکنیم صحنه مبارزه را به دشمن واگذار خواهیم کرد.

ستاری متذکر شد: فرهنگ با توزیع سی. دی رایگان به دست نمی آید و دانش بنیانی در حوزه فرهنگ، ترویج فرهنگ کار است و فرهنگ کار آفرین شدن عزت است و اگر فرهنگ به سمت دانش بنیان بیاید دنیا را می‌توان تکان داد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور یادآور شد: امسال سال خاصی است و مسوولیت سنگینی برای تحقق شعار سال بر دوش داریم و همه توان خود را برای تحقق شعار سال به کار می‌گیریم و از همه شرکتهای دانش بنیان و توسعه آنها هم حمایت می‌کنیم.

ستاری خاطرنشان کرد: صدور مجوزها باید تسهیل شود قانون جهش تولید دانش بنیان اتفاق بزرگی است و اختیارات زیادی در آن برای شتاب دهنده ها و پارکهای علم و فناوری و دیگر بخشها و تسهیل محیط کسب و کار دیده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه