English

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین مطرح کرد:

واگذاری اراضی ملی شهرستان نائین در راستای جهش تولید و توسعه پایدار

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین گفت: در مجموع بیش از ۴.۵ هکتار از راضی دولتی با کاربری مسکونی در شهرهای نایین و انارک جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن واگذار شد.

واگذاری اراضی ملی شهرستان نائین در راستای جهش تولید و توسعه پایدار

 به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مهدی علمی با بیان اینکه در راستای جهش تولید و اجرای طرح‌های شهری بخشی از اراضی دولتی این شهرستان با کاربری‌های مختلف واگذار شده است، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، ۳۷ هزار مترمربع از اراضی دولتی با کاربری مسکونی شهر نایین و هشت هزار و ۱۰۰ متر مربع از اراضی شهر انارک واگذا شد. 

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی ملی این شهرستان همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام می پذیرد، گفت: ۱۰ قطعه زمین جهت تامین مسکن ۲۰ خانواده تحت پوشش بهزیستی که دارای حداقل دو عضو معلول بودند و توسط اداره بهزیستی شهرستان نایین معرفی شدند اختصاص یافت. 

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین از دیگر اراضی واگذار شده به واگذاری پنج پلاک مسکونی به ۱۰ خانواده شهید و یک قطعه زمین با کاربری تالار پذیرایی در شهر نایین از طریق برگزاری مزایده اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار مترمربع از اراضی حریم شهر نایین و انارک تحصیل شد. 

 وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از اراضی ملی شهرستان نایین یکی از اولویت‌های این اداره است گفت: پیگیری های لازم جهت ۲۱ فقره پرونده حقوقی از طریق دادگستری بعمل آمد و ۹۵ فقره نیز در حال شناسایی و تشکیل پرونده است. 

 علمی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای بهسازی بافت فرسوده اذعان داشت: مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان جهت بهسازی بافت فرسوده محله محمدیه به شهرداری نایین تخصیص داده شد همچنین قرارداد تهیه طرح بهسازی محور تاریخی و گردشگری شهر بافران نیز منعقد شد. 

 سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان نائین در خصوص برخی از اقدامات این اداره در حوزه شهرسازی و معماری به انعقاد قرارد‌اد طرح جامع شهر نایین، انعقاد قرارداد طرح‌های تفصیلی شهرهای انارک و بافران و پاسخ به ۴۲۰ مورد استعلام‌های دریافتی از مراجع شهرستانی و پاسخگویی به استعلام‌های معاونت‌های شهرسازی و معماری و املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان درخصوص مالکیت اراضی دولتی و حریم و محدوده شهر اشاره کرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه