English

صفدر سلطانی:

افزایش اتاق بهداشت مدارس با ۴۵۰ نفر مراقب سلامت در خراسان رضوی

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: مراقبان سلامت، بازوان اجرایی برنامه بهداشت مدارس هستند که نقش مهمی در حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان دارند.

افزایش اتاق بهداشت مدارس با ۴۵۰ نفر مراقب سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با افزایش ۲۰۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس استان تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید تعداد این اتاقها ۱۰۰ درصد افزایش می یابد.

سلطانی در ادامه این خبر تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن بیش از هر زمان اهمیت سلامت و رعایت بهداشت در مدارس را نمایان کرد و خوشبختانه دولت در این زمینه حمایت و همراهی خوبی داشته است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: تعداد مراقبان سلامت استان در حال حاضر ۴۵۰ نفر است که برای جذب سهمیه امسال با توجه به برگزاری آزمون، پس از انجام مصاحبه تعداد ۲۸۳ مراقب سلامت به ظرفیت حوزه بهداشت و سلامت مدارس استان افزوده می‌شود.

وی همچنین متذکر شد: مراقبان سلامت، بازوان اجرایی برنامه بهداشت مدارس هستند که نقش مهمی در حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان دارند و با ارائه آموزش‌های لازم از جمله بهداشت فردی، بهداشت روان، بهداشت محیط، بهداشت دهان و دندان، تغذیه دوران بلوغ، بهداشت مواد غذایی و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و غیر واگیر به ارتقای ضریب سلامت در مدارس کمک می کنند.

سلطانی خاطرنشان کرد: انجام به موقع و درست معاینات غربالگریها و واکسیناسیون دانش‌آموزان و همچنین آشناسازی والدین با نیازها، مشکلات بهداشتی فرزندان در سنین مدرسه و اهمیت تغذیه در سلامت جسمی و فکری دانش‌آموزان را از دیگر وظایف مربیان بهداشت در مدارس برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه