English

جواد حسینی:

تکمیل واکسیناسیون به معنای دریافت هر ۳ دز واکسن است

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در حال حاضر یک میلیون و یکصد هزار نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه نوبت دریافت دز سوم واکسن آن‌ها فرا رسیده، ولی تاکنون اقدامی نکرده اند.

تکمیل واکسیناسیون به معنای دریافت هر ۳ دز واکسن است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری عنوان کرد: تاکنون ۹۶ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال، دزدریافت هر ۳ دز واکسن به معنای تکمیل واکسیناسیون محسوب می‌شود اول و ۸۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

حسینی در ادامه این خبر اضافه کرد و گفت: ۳۱ درصد از گروه‌های هدف هم دز سوم واکسن را دریافت کرده اند و لذا تیم‌های سیار واکسیناسیون در مناطق زیر پوشش، فعال شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر یک میلیون و یکصد هزار نفر در مناطق زیر پوشش دانشگاه نوبت دریافت دز سوم واکسن آن‌ها فرا رسیده، ولی تاکنون اقدامی نکرده اند و لازم است تمامی مسئولان در مشهد و شهرستان‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند تا در مدت دو هفته بتوان پوشش واکسیناسیون را افزایش داد.

وی تاکید کرد: پوشش واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال ۱۱ درصد بوده است و در پیک ششم کرونا، حدود ۲۰ درصد از افراد مبتلا را کودکان تشکیل دادند و لازم است والدین به منظور حفظ سلامت فرزندشان نسبت به مراجعه به مراکز واکسیناسیون اقدام کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: سرعت ثبت نتیجه تست کرونا ۱.۵۹ روز، سرعت پیگیری ۱.۲۹ روز و سرعت مراقبت ۲.۸۸ روز می باشد که در این زمینه شهرستان بردسکن بهترین وضعیت را نسبت به سایر شهرستان‌ها داراست.

حسینی همچنین اعلام کرد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا ، مراقبت‌های بهداشت مرزی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، باجگیران، سرخس، دوغارون و لطف آباد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت تا بتوان تمامی افرادی که وارد کشور می‌شوند را تحت غربالگری مراقبت قرار داد.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه یادآور شد: امسال ۲۷۱ هزار بازدید در حوزه بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و اصناف انجام شده است.

حسینی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: همچنین سامانه ۱۹۰ نیز به طور مستمر رصد می‌شود تا در صورت دریافت شکایتی در حوزه بهداشت محیط، نسبت به رسیدگی به آن اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه