English

علیرضا مسلم:

باور اشتباهی است که اومیکرون را یک سرماخوردگی ساده بدانیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بیان کرد: آمار تست‌های مثبت و قطعی کرونا در هفته نخست بهمن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود ۲۵ درصد بوده است.

باور اشتباهی است که اومیکرون را یک سرماخوردگی ساده بدانیم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا مسلم رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خبری عنوان کرد: میزان تست‌های مثبت و قطعی کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی با رسیدن به ۷۸ درصد نسبت به هفته نخست بهمن ماه سه برابر بیشتر شده است.

مسلم در ادامه این خبر متذکر شد: آمار تست‌های مثبت و قطعی کرونا در هفته نخست بهمن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود ۲۵ درصد بوده است و افزایش شیوع ویروس کرونا را در برداشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همچنین افزود: همچنین میزان تست‌های مثبت کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه شامل سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد طی هفته گذشته ۴۲ درصد بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: دز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه اومیکرون چندین برابر افزایش دهد و تمام افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد می توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون که تعداد آنها در حال افزایش است مراجعه کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده ار ماسک و واکسیناسیون افراد جامعه است که گردش ویروس در جامعه را از بین می برد.

وی در ادامه یادآور شد: این که اومیکرون یک سرماخوردگی ساده است باوری اشتباه است چون این ویروس نیز عوارض و درگیری های خاصی دارد که در صورت عدم رعایت پروتکل ها شرایط دشواری را برای مبتلایان ایجاد می کند.

مسلم در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و در تجمعات و مکان هایی که تهویه مناسبی ندارد حضور نیابند و مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی