English

پوشش بیمه سلامت برای حدود ۴ میلیون نفر در خراسان رضوی

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی بیان کرد: این نهاد دارای یک اداره کل بیمه سلامت در مشهد و ۱۳ اداره بیمه سلامت در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، کاشمر، تایباد، فریمان، سرخس، خواف، قوچان، درگز، تربت جام، تربت حیدریه، چناران و گناباد است.

پوشش بیمه سلامت برای حدود ۴ میلیون نفر در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا رمزی مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: ۴۱ درصد از جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت این استان شامل افزون بر یک میلیون و ۴۸۸ هزار نفر در شهر مشهد ساکن هستند.

رمزی در ادامه گفت: ۵۹ درصد از خدمات گیرندگان زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان رضوی در سایر شهرستانهای استان سکونت دارند و سازمان بیمه سلامت از سال ۱۳۷۳ با هدف پوشش درمانی سراسری آحاد جامعه تاسیس شده است. 

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر سه میلیون و ۷۲۳ هزار و ۴۵۸ نفر در استان خراسان رضوی در قالب پنج صندوق خدمات بیمه‌ای شامل روستاییان، سلامت همگانی، کارکنان دولت، سار اقشار و صندوق ایرانیان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی متذکر شد: یک میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۰۲ نفر از این تعداد در قالب صندوق بیمه سلامت روستاییان و عشایر و یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۴۷۹ نفر در قالب صندوق بیمه سلامت همگانی زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی قرار دارند و بقیه در قالب صندوق کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه ایرانیان خدمات دریافت می‌کنند.

رمزی تاکید کرد: این نهاد دارای یک اداره کل بیمه سلامت در مشهد و ۱۳ اداره بیمه سلامت در شهرستانهای نیشابور، سبزوار، کاشمر، تایباد، فریمان، سرخس، خواف، قوچان، درگز، تربت جام، تربت حیدریه، چناران و گناباد است.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار کرد: هم ‌اکنون حدود ۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی در این استان، که بیشتر افغانستانی هستند، زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که درقالب سه دسته آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و خاص خدمات دریافت می‌کنند که افراد آسیب پذیر و خاص به صورت رایگان زیر پوشش قرار دارند.

وی یادآور شد: قرارداد بیمه درمان اتباع و مهاجران خارجی طبق توافقات صورت گرفته بین وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان و بیمه سلامت ایران برای پناهندگان افغانستانی و عراقی از آذرماه سال ۱۳۹۴ در خراسان رضوی اجرایی شده و همچنان ادامه دارد.

رمزی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: بیمه سلامت در بخش‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد، به همه بیمه شدگان تحت پوشش خود خدمات درمانی شامل خدمات سرپایی و بستری ارائه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • اصف دمرچلی

    بیمه سلامت چرا غیرحضوری تمدیدنمیشه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه