English

سیدجلیل میرمحمدی میبدی در گفتگو با خبرگزاری موج:

بیمه سلامت داروهای بیماران صعب العلاج را تحت پوشش قرار دهد/ مجلس اعتبارات لازم را مصوب کرده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: بیمه سلامت باید نسبت به بیمه کردن بیماران صعب العلاج اقدام کند و داروهای آنها را تحت پوشش قرار دهد.

بیمه سلامت داروهای بیماران صعب العلاج را تحت پوشش قرار دهد/ مجلس اعتبارات لازم را مصوب کرده است

سیدجلیل میرمحمدی میبدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، درباره برخی نگرانی ها پیرامون افزایش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج ، گفت: بر اساس مصوبه مجلس در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی، ۵ هزار میلیارد تومان برای جبران بخشی از هزینه های دارویی و درمانی بیماران خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در راستای مصوبه مجلس، این مبلغ در اختیار بیمه ها به ویژه بیمه سلامت قرار خواهد گرفت و در این صورت بخش عمده ای از نگرانی ها پیرامون تهیه اقلام درمانی و افزایش قیمت دارو برای بیماران خاص و صعب العلاج تا حد زیادی رفع خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به وظیفه بیمه سلامت برای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، تاکید کرد: بیمه سلامت دو کاری که می تواند انجام دهد آن است که هم نسبت به بیمه کردن بیماران صعب العلاج اقدام کند و هم برای تحت پوشش قرار دادن داروهای مورد نیاز آنها هدف گذاری کند که برای رسیدن به این مهم، می تواند اعتبارات لازم را از محل همان پنج هزار میلیارد تومان پرداخت کند.

 

بیشتر بخوانید:

ضرورت رفع مشکلات دارویی و ارائه راهکار برای کاهش تنش‌ در حوزه دارو

 

میرمحمدی میبدی تاکید کرد: از سویی دیگر ۲۰ هزار میلیارد تومان نیز از سوی مجلس به عنوان تسهیلات قرض الحسنه برای بیماران صعب العلاج مصوب شده است تا در اختیار این قشر از جامعه قرار داده شود، البته این بخش از مبلغ نیز بیشتر زمینه درمانی برای بیماران دارد و باید این تسهیلات به آنها پرداخت شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: وزارت بهداشت و بیمه سلامت باید با برنامه ریزی خود، تلاش کرده تا از این اعتبارات، استفاده بهینه کنند؛ همچنین این وزارتخانه باید اقلام مورد نیاز دارویی این بیماران را تحت پوشش بیمه ببرد که فشار مالی بر دوش جامعه هدف گذاشته نشود و در این خصوص می توان از محل اعتبار مصوب مجلس یعنی همان ۵ هزار میلیارد تومان، بودجه مورد نظر تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    کدوم بیماری هست

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه