English

محمد احسانی:

شناسایی ۲۰ اولویت خوشه‌های صنعتی در خراسان رضوی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی بیان کرد: ایجاد خوشه های صنعتی باعث تجمیع واحدهای تولیدی در یک مکان و کاهش هزینه های تولید می شود و شبکه و مرکز خدمات کسب و کار تخصصی به وجود می آورد.

شناسایی ۲۰ اولویت خوشه‌های صنعتی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد احسانی معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی اعلام کرد: متخصصان ۲۰ اولویت برای راه اندازی خوشه‌های صنعتی کسب و کار برای این استان شناسایی کرده اند که این شرکت از این تعداد، راه‌اندازی و توسعه سه خوشه صنعتی پوشاک، پلاستیک و لبنیات را امسال آغاز کرده است.

احسانی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: تاکنون امکان سنجی برای سه خوشه صنعتی مزبور انجام و تایید سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای راه اندازی آنها در مشهد گرفته شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: دلایل ایجاد خوشه های صنعتی مزبور در مشهد سهم بالای آنها از صنعت خراسان رضوی، نقش موثر آنها در اشتغالزایی ، توانمندی صادراتی واحدهای تولیدی پوشاک، زیارتی بودن شهر مشهد و وجود برندهای ملی و بین المللی در عرصه تولید است.

وی همچنین تصریح کرد: ایجاد خوشه های صنعتی باعث تجمیع واحدهای تولیدی در یک مکان و کاهش هزینه های تولید می شود، شبکه و مرکز خدمات کسب و کار تخصصی به وجود می آورد و فرایند توسعه آن صنعت را شتاب می دهد.

احسانی متذکر شد: ۶ خوشه صنعتی اتمام یافته در خراسان رضوی در زمینه‌های فرش، کفش، مبلمان، طلا و جواهرات، قطعات خودرو و زعفران است و برخی از این خوشه های توسعه قابل توجهی داشته اند به طوری که فعالان خوشه صنعتی مبلمان در برنامه های نمایشگاهی ترکیه حضور می یابند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکها ی صنعتی خراسان رضوی اذعان کرد: شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز از این خوشه ها برای بازاریابی در کشورهای دیگر، تخصصی کردن فعالیتشان با برگزاری دوره های آموزش تخصصی طراحی با بهره گیری از اساتید خارج از کشور حمایت می کند.

وی افزود: خوشه صنعتی طلا و جواهرات مشهد نیز دارای برند جهانی "پیوه ژن" است که بیش از سه سال از خاتمه یافتن تشکیل این خوشه می گذرد اما شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی همچنان از این خوشه و فعالان آن حمایت می کند.

احسانی تاکید کرد: طرحی تحت عنوان نیازسنجی آموزشی برای بخش صنعتی در خراسان رضوی تعریف شده است که براساس آن این استان ظرفیت برگزاری ۳۳۰ دوره آموزشی را دارد و ۱۰۰ درصد هزینه این آموزشها را شرکت شهرکهای صنعتی استان تامین می کند که هم اینک دوره های آموزشی برای هر یک از رسته های صنعتی در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: برای توسعه هر خوشه صنعتی سه سال زمان نیاز است و انتخاب عامل خوشه صنعتی فرایندی طولانی دارد چرا که این عاملان باید گواهینامه لازم را دریافت کنند و از سوی دیگر سازمان صنایع کوچک دوره های آموزشی ایجاد کرده تا بتوان خوشه های صنعتی را با استانداردهای جهانی راهبری کرد و مناقصه لازم در این زمینه برگزار شود.

احسانی خاطرنشان کرد: برای ارزیابی عاملان توسعه خوشه های صنعتی، با یکی از مراکز دانشگاهی در خراسان رضوی قراردادی منعقد شده است تا در راستای اتصال بین صنعت و دانشگاه، آن مرکز، ارزیاب عاملان توسعه خوشه های صنعتی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه