English

علی اصغر امانیان:

کشت پنبه در سبزوار ۲۰ درصدی افزایش پیدا کرد

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: پیش بینی می‌شود حدود ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت پنبه اختصاص یابد.

کشت پنبه در سبزوار ۲۰ درصدی افزایش پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: کشت پنبه در سبزوار نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصدی افزایش داشته است.

امانیان در ادامه این خبر اضافه کرد: ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای کشت پنبه در سبزوار و افزایش قیمت نسبت به سال گذشته از جمله دلایل افزایش سطح زیر کشت پنبه در شهرستان سبزوار است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در ادامه متذکر شد: پیش بینی می‌شود حدود ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت پنبه اختصاص یابد.

وی ادامه داد: ما برای توسعه کیفی پنبه امسال ۳ سایت الگویی و مقایسه‌ای ارقام را در بخش مرکزی و روداب سبزوار راه اندازی کردیم که در سایت الگویی افزایش کیفی پنبه با تغذیه این محصول در دستور کار قرار گرفته است .

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار تصریح کرد: در سایت مقایسه‌ای هم ۸ رقم پنبه کشت و بهترین رقم برای کشاورزی منطقه معرفی شده است.

وی یادآور شد: حدود ۹۰ درصد از کشت بهاره سبزوار به محصول پنبه اختصاص دارد و ما امسال ۶۵ درصد از کشت این محصول را به روش مکانیزه انجام خواهیم داد.

امانیان خاطرنشان کرد: ما ۳ کارخانه فعال پنبه پاک کنی در سبزوار داریم و امسال قراردادی را در سطح ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار انجام خواهیم داد و با این طرح کشاورزان در ازای دریافت خدمات و نهاد‌های کشاورزی محصول خود را به کارخانه‌های پنبه شهرستان تحویل خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه