English

آیت الله رئیسی تأکید کرد:

دولت سیزدهم متعلق به حزب و جریان سیاسی خاصی نیست/ کشاورزی در مازندران اولویت اول است

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم متعلق به جناح و جریان سیاسی خاصی نیست، گفت: ما به افراد لایق و کارآمد احترام می گذاریم خواستار شد استاندار و مدیران عالی استان ها به شناسایی افراد کار امد توجه داشته باشند تا در حلقه های میانی دولت به ما کمک کنند.

دولت سیزدهم متعلق به حزب و جریان سیاسی خاصی نیست/ کشاورزی در مازندران اولویت اول است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه دوست می داشتم در سفر استانی محضر خانواده شهدا و ایثارگران می‌رفتم، اظهار داشت: دوران کرونایی باعث شد تا در جمع حضور نیابم.

وی با اشاره به اینکه برای من توفیقی است تا در این جمع حاضر شوم، ادامه داد: فرصت کم بود نکات مهم را خلاصه مطرح کردند و تقاضا دارم این موارد را نخبگان این جلسه برایم ارسال کنند و لازم است نظام مسائل مازندران را مسئله محوری دنبال کنیم.

سیزدهمین رئیس جمهور ایران اسلامی با بیان اینکه نظام مسائل استان تعریف، راه کارهای برون رفت از مشکلات شناخته و اولویت‌ها احصا شود، تصریح کرد: اقتصاد استان مازندران در محوریت صنعت، معدن، محیط زیست، دانشگاه و... باید بر اساس نگاه علمی باشد و بر این اساس نشست نخبگانی با دیدگاه‌های مختلف از تأکیدات دولت است لازم است استانداران اتاق‌های فکری متشکل از نخبگان و صاحبنظران داشته باشد.

وی با بیان اینکه نشست نخبگانی یکی از جلوه های حضور مردم در دولت است از آن استقبال می کنیم، افزود: پرداختن به مسئله و مشکلات ایثارگران از وظایف بنیاد شهید است و باید در این سیستم پیگیر شود.

آیت الله رئیسی تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات خواهران، مادران و همسران شهدا را ضروری دانست و گفت: لازم است برخی قوانین در بنیاد شهید و امور ایثارگران اصلاح شود.

وی در خصوص مسائل امور زنان و خانواده اظهار داشت: این مسائل مورد تأکید رهبری است و شورای انقلاب فرهنگی جایگاه ویژه را برای امور زن و خانواده دارد.

رئیس جمهور از اخبار خوب و شنیدنی در شورای انقلاب فرهنگی برای زنان و خانواده خبر داد و بیان داشت: ساز و کاری برای اجرای این موضوع به دلیل محوری بودن در دولت و شورای انقلاب فرهنگی به عنوان یک اولویت مورد توجه است.

وی تصریح کرد: دولت توجه ویژه ای به شناسایی نیروهای نخبه دارد و از آن به عنوان کمک به دولت یاد کرد.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم متعلق به جناح و جریان سیاسی خاصی نیست خاطر نشان ساخت: ما به افراد لایق و کارآمد احترام می گذاریم خواستار شد استاندار و مدیران عالی استان ها به شناسایی افراد کارآمد توجه داشته باشند تا در حلقه های میانی دولت به ما کمک کنند.

وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه بستر مناسبی در روستاها فراهم شد چرا مهاجرت از روستا به شهر انجام می شود، یادآور شد: مازندران قطب کشاوری است و روستاهای ما از نظر رفاهی دارای خدمات درمانی و فرهنگی و اقتصادی است اما وضعیت روستاهای این استان نسبت به سایر استان های کشور نگران کننده نیست.

رئیس جمهور در مازندران

رئیس جمهور افزود: دولت برای اینکه روستاییان را در روستا نگه دارد باید روستانشینی را برایشان مقرون به صرفه کند که خرید تضمینی محصول و ارائه تسهیلات ارزان قیمت و خدمات لازم در زمان معین از جمله راهکارهای حمایتی برای روستاییان است.

وی یکی از محوری ترین موضوع در دولت را توجه به روستاها دانست و گفت: بیشترین اعتبارات در استان گلستان به حوزه کشاورزی بود و در مازندران هم حل مشکل کشاورزان در اولویت است و در جلسه شورای اداری هم مطرح خواهد شد.

آیت الله رئیسی با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه های اجرایی باید همت کنند تا کشاورزی در مازندران رونق یابد، گفت: لازم است صنایع تبدیلی در مازندران فعال شود تا محصول کشاورزی ارزش افزوده پیدا کند.

وی توجه به آبخیزداری، زهکشی اراضی کشاورزی و سایر فعالیت ها در این حوزه را مورد تأکید قرار داد و عنوان داشت: لازم است محیط زیست در مازندران حفظ شود.

رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه در مازندران کارگروه حفاظت از جنگل باید تشکیل شود، اظهار داشت: دستگاه صادر کننده مجوز غیر قانونی در تخریب جنگل به طور جدی برخورد می شود.

وی یادآور شد: نباید اجازه دهیم کارها واکنشی باشد؛ مردم باید در جریان باشند که اجازه ساخت و ساز برای کارهای غیر قانونی داده نمی شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان ها باید مقید به قاننون باشند و نباید کارهای غیر قانونی انجام دهند، گفت: مسئولان باید از نفوذ خود برای مردم استفاده کنند نه اینکه نفوذ باعث فساد شود.

وی با بیان اینکه جنگل و دریا از ثروت های ملی است که باید به آیندگان تحویل داده شود، بیان داشت: در بحث گردشگری مازندران باید فرهنگ تصیل و باورهای عمیق آن توجه شود تا مسئله فرهنگ تحت الشعاع قرار نگیرد.

رئیس قوه مجریه توجه به به  کارگیری از سرمایه های انسانی کارآمد در استان مازندران را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: جایی برای نگرانی نیست، دولت در 6 ماهه گذشته اقدامات و عملکرد خوبی انجام داد که به موقع گزارش می شود.

وی با بیان اینکه دولت شبانه روز پیگیر تأکیدات رهبری و مردم است، خاطر نشان ساخت: آینده بسیار امیدوار کننده ای را در پیش داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه