English

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی:

علت ۲۵ درصد اطاله دادرسی‌ها در آذربایجان‌شرقی، تاخیر در نظرات کارشناسی است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آمارهای موجود افزون بر ۲۵ درصد دلیل اطاله دادرسی‌ها در دادگستری استان مربوط به تاخیر در اعلام نظرات کارشناسی است.

علت ۲۵ درصد اطاله دادرسی‌ها در آذربایجان‌شرقی، تاخیر در نظرات کارشناسی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، موسی خلیل اللهی در دیدار با اعضای هیأت مدیره مرکز امور کارشناسان قوه قضائیه در استان، بدنه کارشناسی را بدنه ای سالم و در کنار دادگستری دانست و اظهارداشت: بر همین مبنا کارشناسان نیز باید خود را یار و یاور قوه قضاییه احساس کنند.

وی با اشاره به اینکه پرونده های حقوقی و کیفری مستلزم اظهار نظر کارشناسی است، اظهار داشت: با توجه به این موضوع تکرار و عادی شدن موضوع کارشناسی به خصوص در برخی رشته ها نباید موجب سهل انگاری و بی دقتی از سوی کارشناسان شود.

خلیل اللهی با بیان اینکه مبنای صدور رای در اکثریت پرونده ها نظر کارشناسی می باشد، بر رعایت اخلاق و رفتار با ارباب رجوع از سوی کارشناسان تاکید و اضافه کرد: با توجه به تکالیفی که بر عهده کارشناسان بوده، به منظور حفظ حق و حقوق فرد مراجعه کننده باید به دقت گفته های ارباب رجوع گوش داده شود، چرا که این موضوع در جلب اعتماد مردمی نیز تأثیر مهمی دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی تاخیر ۲۵ درصدی اطاله دادرسی به دلیل تاخیر در ارائه نظرات کارشناسی را تامیل برانگیر خواند و یادآور شد: انتظار می رود کارشناسان به ترتیب تاریخ ارجاع و در زمان مقرر شده، نظرات کارشناسی را با دقت و بدون ابهام ارائه کنند.

خلیل اللهی تفاوت فاحش بین نظرات کارشناسان درباره موضوع واحد را از چالش های مهم بدنه کارشناسی رسمی دادگستری آذربایجان شرقی دانست و دقت در اظهارنظرهای کارشناسی توسط کارشناسان را خواستار شد.

وی با تاکید بر نظارت هیأت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری به نحوه عملکرد کارشناسان، گفت: نظارت هیأت مدیره و برخورد با اندک تخلّفات کارشناسان می تواند آثار بسیار مثبت و مفیدی داشته باشد و موجب جلب اعتماد بیشتر مردم شود، لذا فاصله بین وقوع تخلّف و صدور رأی باید کم شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه