English

بهلول تکلوی خبر داد:

تامین ۴ درصد پروتئین دامی کشور در اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با یک درصد مساحت کشور 4 درصد پروتئین دامی کشور را تامین می کند.

تامین 4 درصد پروتئین دامی کشور در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهلول تکلوی ، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در دیدار با فرماندار شهرستان نیر گفت: استان اردبیل با 1 درصد مساحت کشور 4 درصد پروتئین دامی کشور را تامین می کند و بغیر از تخم مرغ در سایر فرآورده های پروتئینی جزء استان های صادر کننده این اقلام هستیم.

وی با بیان اینکه تولید کننده 11 درصد جوجه یکروزه کشور هستیم گفت: از 32 هزار تن گوشت قرمز تولیدی در استان 14 هزار تن و از 52 هزار تن گوشت مرغ تولیدی استان 31 هزار تن و همچنین از 8 هزارو 300 تن عسل تولیدی استان 1000 تن  مصرف داخل استان بوده و مابقی به استان های دیگر صادر می شود با این وجود عدم وجود صنایع تبدیلی و خام فروشی این محصولات بعنوان یک چالش مهم برای استان مطرح است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل می گوید: معتقدیم که پیشگیری همیشه و همواره مقدم بر درمان بوده بنابراین امورات دامپزشکی را بر این اصل قرار داده و براساس جدول زمانبندی شده و پیش بینی و برنامه ریزی در فواصل زمانی مشخص با مراجعه به روستاها نسبت به مایه کوبی دام ها اقدام می کنیم به طوریکه از ابتدای سالجاری دام های منطقه به صورت کاملا رایگان برعلیه سه بیماری مهم و استراتژیک تب برفکی، طاعون نشخوار کنندگان کوچک و بیماری تب مالت در 134 واحد اپیدمیولوژیک این شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته است.

تکلوی در عین حال از مایه کوبی 75 هزار قطعه طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل به جهت پیشگیری از سرایت آن به واحدهای صنعتی طیور از ابتدای سالجاری در این شهرستان خبر داد و گفت: علیرغم کمبود شدید امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در این مدت هزارو 200 راس سگ صاحب دار بر علیه بیماری هاری که یکی از بیماریهای مشترک و خطرناک بین انسان و دام است واکسینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار ورود مستقیم و تاکید فرماندار در رفع نواقص کشتارگاه دام شهرستان نیر در سریع ترین زمان ممکن با  همکاری بین بخشی دستگاههای مرتبط در این راستا شد.  

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل یادآور شد بدین لحاظ از سرمایه گذاران حوزه دامپروری علی الخصوص در صنایع تبدیلی به جد حمایت می کنیم.

فرماندار نیر با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامپروری و تولید و پرورش دام گفت: نظارت دامپزشکی بر سلامت این تولیدات و تامین امنیت غذایی و حفظ و حراست از جمعیت دامی برعهده دامپزشکی بوده و گستره فعالیت های دامپزشکی از حضور خانه به خانه در تمامی روستاها تا بحث بیماری های مشترک بین انسان و دام در حوزه پیشگیری از بیماری های مشترک و نیز حضور در کشتارگاه ها و مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت عمومی جامعه کاملا مشهود است.

شهرام محمدی با اشاره به کمبود اعتبارات و نیروی انسانی دامپزشکی شهرستان نیر گفت: تمام تلاش خود را در راستای تقویت اعتبارات و تامین نیروی انسانی انجام خواهم داد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا شهرستان نیر را به قطب دامپروری استان تبدیل کنیم گفت: با تلاش های شبانه روزی زیرساخت های لازم برای احداث شهرک دامپروری در منطقه  آماده شده است و تا دو ماه آینده این پروژه عظیم در شهرستان کلنگ زنی می شود.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه