English

بهلول تکلوی خبر داد:

امحاء بیش از ۱۳ هزار کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیربهداشتی در اردبیل

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: بیش از 13 هزار کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیربهداشتی و فاسد ضبط و امحاء شده است.

امحاء بیش از 13 هزار کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیربهداشتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهلول تکلوی، مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در بازدید فرماندار اردبیل از روند اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در این شهرستان گفت: از 14 اسفند سال گذشته همزمان با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در استان اردبیل 13 هزارو 792 کیلوگرم فرآورده های خام دامی غیر بهداشتی ، تاریخ منقضی و آلوده ضبط و امحاء شده است.

وی افزود: در طول اجرای این طرح نظارتی 6 هزارو 774 مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و استحصال نظیر کشتارگاهها، مراکز و کارگاههای بسته بندی فرآورده های خام دامی، سردخانه های نگهداری فرآورده های پروتئینی، قصابیها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، رستوران ها، فروشگاههای زنجیره ای و هایپر مارکت ها و انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل در این مدت تقریبی دو ماهه اجرای طرح نظارتی 23 مورد نمونه برداری انجام و جهت آزمایشات تکمیلی و تایید تشخیص قطعی آلودگی به آزمایشگاه مرکزی اداره کل ارجاع شده است.

تکلوی می گوید: در این مدت 120 پرونده تخلف بهداشتی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده که منجر به پلمب 17 مرکز عرضه شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در طول سال به صورت مستمر اجرا می شود و در ایام ویژه و خاصی نظیر عید نوروز، ماه رمضان، ایام محرم و عید قربان به جهت افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های خام دامی با ساماندهی اکیپ ها تشدید می شود بر اهتمام دامپزشکی در تضمین سلامت مواد غذایی و بهداشت عمومی جامعه تاکید کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گزارش کاملی از روند اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی ارائه کرد و گفت: این طرح از 14 اسفندماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور با تجهیز و ساماندهی 28 اکیپ ثابت و سیار در استان اردبیل شروع شده و تا آخر عید فطر ادامه می یابد.

سید محمد اعتماد، فرماندار اردبیل در این بازدید از تلاش بی وقفه دامپزشکی در رصد و پایش فرآورده های خام دامی تشکر و بر لزوم تضمین سلامت و تامین امنیت غذایی جامعه تاکید کرد.

وی همچنین با حضور در ستاد مرکزی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی مستقر در اداره کل دامپزشکی استان با مدیر کل دامپزشکی استان دیدار و گفتگو کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه