English

سعید عمرانی:

یکی از روش‌های نوین مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با بنیان‌های مالی آنهاست

معاون قضایی دادستان کل کشور بیان کرد: رصد و پایش لحظه به لحظه تراکنشهای قاچاقچیان و برخورد با آنها برای زمینگیر کردنشان موثر است و در این روش از ردگیری تراکنش مالی مشخص می شود که در حوزه های خاصی، درآمدهای کلان و پولشویی حاصل می‌شود.

یکی از روش‌های نوین مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با بنیان‌های مالی آنهاست

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در سخنانی عنوان کرد: در قانون جدید مبارزه با موادمخدر تلاش شده است سیاستهای مبارزه با بنیانهای مالی و اموال قاچاقچیان مواد مخدر تقویت و در حوزه‌های درمان، کمپهای اردوگاهی و مقابله بین‌المللی به روز رسانی لازم انجام شود.

عمرانی این سخنان را در حاشیه بیست و نهمین نشست کمیته ملی شناسایی اموال مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی اظهار کرد و ادامه داد: ضرورت ضربه زدن به بنیانهای مالی قاچاقچیان مواد مخدر جزء رهنمودهای مقام معظم رهبری در جلسات آسیبهای اجتماعی کشور است و این امر با دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب شتاب بیشتری گرفته است و در دنیا هم همین کار انجام می شود و کنترل و جا به جایی پول تحت رصد قرار می‌گیرد.

معاون قضایی دادستان کل کشور همچنین اضافه کرد: در کمیته مبارزه با بنیانهای مالی قاچاقیان، هر چه به مصوبات و دستاوردها و کنترلهای بیشتری برسیم نسبت به مرتکبان این حوزه و متهمان موفق‌تر خواهیم بود.

وی در ادامه متذکر شد و گفت: یکی از روش‌های نوین مبارزه با مواد مخدر همین مبارزه با بنیان‌های مالی آنهاست و پارسال هم توفیقات خوبی بوده است اما تا وضعیت مطلوب و ایده آل مقداری فاصله داریم.

عمرانی تصریح کرد: رصد و پایش لحظه به لحظه تراکنشهای قاچاقچیان و برخورد با آنها برای زمینگیر کردنشان موثر است و در این روش از ردگیری تراکنش مالی مشخص می شود که در حوزه های خاصی، درآمدهای کلان و پولشویی حاصل می‌شود و با همین سرنخ، گاهی اوقات به باندهای بزرگ بین المللی هم می رسیم و اموال زیادی نیز کشف شده است.

وی گفت: به دنبال توسعه این کار و استفاده هر چه بیشتر از روشهای نوین هستیم و هزینه این کار برای ما در مقایسه با درگیری با قاچاقچیان در کویر و مرز کمتر است و خراسان رضوی از استانهای فعال در برگزاری نشست‌های مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان است که جلساتش مرتب و منظم برگزار می‌شود و استان هایی که کمتر فعالیت دارند امسال شناسایی شده اند تا فعالیت بیشتری داشته باشند.

معاون قضایی دادستان کل کشور یادآور شد: دشمنان می خواهند جوانان ما را معتاد و از رده خارج کنند، گرفتاری خانواده‌ها و دیگر مشکلات و آسیب های اجتماعی اعتیاد بر کسی پوشیده نیست و  در مبارزه با اعتیاد، کارهای خوب و قابل ارائه انجام شده است اما کارهای زمین مانده نیز زیاد است.

عمرانی خاطرنشان کرد: اصلاحیه جدید قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی وصول شده است که پیش از این نیز در ستاد مبارزه با مواد مخدر و قوه قضاییه چکش کاری شده و در دولت بازبینی گشته بود و اکنون در مجلس شورای اسلامی است و  امید است مراحل قانونی آن هر چه زودتر به سرانجام برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه