English

محمدعلی فرهمند راد:

خسارت تگرگ به سطح ۲۵۰۰ هکتار از باغات و مزارع نیشابور

رییس اداره جهادکشاورزی شهرستان نیشابور بیان کرد: بیشترین خسارت در بخش باغبانی با ۲۲۰۰هکتار و در بخش زراعت این شهرستان نیز ۳۰۰ هکتار است.

خسارت تگرگ به سطح ۲۵۰۰ هکتار از باغات و مزارع نیشابور

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی فرهمند راد رییس اداره جهادکشاورزی شهرستان نیشابور در خبری اعلام کرد: بارش تگرگ چند روز گذشته به باغداران و کشاورزان ۴۰ روستای نیشابور بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

فرهمند راد در ادامه افزود: تگرگ چند روز گذشته به سطح ۲۵۰۰ هکتار از باغات و مزارع، ۴۰ روستای شهرستان نیشابور خسارت وارد کرده است و بیشترین خسارت در بخش باغبانی با ۲۲۰۰هکتار و در بخش زراعت این شهرستان نیز ۳۰۰ هکتار است.

رییس اداره جهادکشاورزی شهرستان نیشابور همچنین تصریح کرد و گفت: بیشترین خسارت در باغات مربوط به میوه  های هسته دار و دانه دار مانند آلو، گیلاس، هلو، گلابی و گردو است.

وی متذکر شد: طی بازدید‌های میدانی صورت گرفته خسارت وارد شده به باغات از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخمین زده شده، اما به طور میانگین به بیش از ۶۰ درصد محصولات این باغات خسارت وارد شده است.

رییس اداره جهادکشاورزی شهرستان نیشابور تاکید کرد: ضمن اینکه جدا از بحث خسارت محصولی، ضربات دانه‌های تگرگ به تنه درختان نیز خسارت وارد کرده که حداقل مدت دو سال طول می‌کشد که این درختان دوباره به بار بنشیند.

فرهمند راد با اشاره به میزان غرامت پرداختی توسط بیمه کشاورزی به کشاورزان و باغداران خاطرنشان کرد: صندوق بیمه نمی‌تواند تمام خسارت وارد شده به کشاورز را پرداخت کند چرا که طبق اساسنامه صندوق بیمه کشاورزی، هر مبلغی که کشاورز به عنوان سهم بیمه پرداخت کند، صندوق بیمه نیز تا مبلغ ۴۰ برابر حق بیمه را به عنوان خسارت به کشاورزان پرداخت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه